VELIČKOVÁ, Jana. Förderung von Selbstevaluation der DaF-Lernenden im Bereich Sprechen: Forschungsdesign und ausgewählte Ergebnisse einer Untersuchung (Promotion of the Process of Developing the Language-Related Student Self-Evaluation: Research Design and the First Results). In Věra Janíková, Světlana Hanušová (eds.). Research in Foreign Language Pedagogy. Brno: Masarykova univerzita, 2018, p. 25-48. ISBN 978-80-210-9217-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Förderung von Selbstevaluation der DaF-Lernenden im Bereich Sprechen: Forschungsdesign und ausgewählte Ergebnisse einer Untersuchung
Name in Czech Podpora rozvíjení sebehodnocení učících se němčině v oblasti mluvení: design výzkumu a vybrané výsledky
Name (in English) Promotion of the Process of Developing the Language-Related Student Self-Evaluation: Research Design and the First Results
Authors VELIČKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Research in Foreign Language Pedagogy, p. 25-48, 24 pp. 2018.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/18:00106441
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-9217-4
Keywords (in Czech) Sebehodnocení; řečová dovednost mluvení, výuka němčiny v terciárním sektoru; intervenční výzkum;
Keywords in English Self-evaluation; self-assessment; speaking skills; speaking; teaching German in the tertiary sector; intervention research
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jana Veličková, Ph.D., učo 383024. Changed: 2/4/2019 10:41.
Abstract
Der vorliegende Text thematisiert den aktuellen Stand einer Dissertationsforschung zum Thema Förderung vom Prozess der Entwicklung der auf Sprechen bezogenen Selbstevaluation von DaF-Lernenden im tertiären Bildungsbereich. Das Hauptziel dieses Beitrags liegt einerseits in der Beschreibung des Forschungsdesigns, andererseits in der Vorstellung von ersten Ergebnissen aus der Analyse der Selbstevaluationsaussagen, die in den ersten zwei Phasen der sechsstufigen Intervention erhoben wurden.
Abstract (in Czech)
Příspěvek se prezentuje současný stav dizertačního výzkumu zabývajícího se procesem rozvíjení sebehodnocení učících se němčině v terciárním vzdělávání. Hlavním cílem textu je popsat zvolený design výzkumu a předložit první výsledky analýzy sebehodnotících výpovědí probandů pocházejících z prvních dvou fází šestistupňové intervence výzkumu.
Abstract (in English)
The present text discusses the current state of a dissertation research focused on the promotion of the process of developing the language-related student self-evaluation at a tertiary-level. The main aim of this paper is, on one hand, to describe the research design and on the other hand to present its first results based on the analysis of self-evaluation statements within the first two phases of the six-step intervention.
Links
MUNI/A/0881/2017, interní kód MUName: Aktev VII. (Acronym: Aktev VII.)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 31/7/2024 22:24