MUSIL, Ondřej. Projekt „Podpora rozvoje digitální gramotnosti“ a současné multimediální zázemí v hudebním vzdělávání. Online. In Petr Hala. MUSICA VIVA IN SCHOLA XXVI. Brno: Masarykova univerzita, 2018, s. 148-162. ISBN 978-80-210-9213-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9213-2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Projekt „Podpora rozvoje digitální gramotnosti“ a současné multimediální zázemí v hudebním vzdělávání
Název anglicky The Project “The Support of Digital Literacy Development” and the Current Multimedia Background in Music Education
Autoři MUSIL, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, MUSICA VIVA IN SCHOLA XXVI. od s. 148-162, 15 s. 2018.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00106450
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-9213-6
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9213-2018
Klíčová slova česky digitální gramotnost; multimédia; moderní technologie; hudební software; výzkum; hudební výchova
Klíčová slova anglicky digital literacy; multimedia; modern technologies; music software; research; music education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 27. 3. 2019 10:09.
Anotace
Příspěvek si klade za cíl seznámit zájemce o problematiku multimédií a moderních technologií ve vzdělávání s projektem „Podpora rozvoje digitální gramotnosti“, na jehož realizaci se vedle pracovišť mnoha českých univerzit podílí i Katedra hudební výchovy Pedagogické fakulty MU. Jsou zde prezentovány jak vstupní předpoklady a institucionální podpora projektu, tak i jeho plánované výstupy a praktická aplikace výsledků. Příspěvek dále nabízí přehled stavu zavádění multimédií do škol, odkazující na výzkumy Katedry hudební výchovy v minulých letech, včetně letošního výzkumu zaměřeného na základní umělecké školy. V závěrečné části textu jsou představeny vybrané aktuální možnosti multimediálních prostředků s možnostmi jejich využití v hudebním vzdělávání. Příspěvek vznikl v rámci projektu Podpora rozvoje digitální gramotnosti (CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005366).
Anotace anglicky
The main aim of the contribution is to familiarize those who are interested in multimedia and modern technologies in music education with the project “The Support of Digital Literacy Development”, in which The Department of Music at The Faculty of Education of Masaryk University participates. All the inputs and outputs of the project are presented, as well as the practical use of the outcomes. The paper also offers an overview on the current state of using multimedia in music education, which follows the research activities of The Department of Music including the latest research which focuses on music schools. Finally, certain news and recent options of use of multimedia and technologies for music teachers are pointed out. This contribution was created within the project The Support of Digital Literacy Development (CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005366).
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005366, interní kód MUNázev: Podpora rozvoje digitální gramotnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Podpora rozvoje digitální gramotnosti, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 22:54