Detailed Information on Publication Record
2018
Bariéry v edukaci žáků-uprchlíků v České republice
KUROWSKI, MartinaBasic information
Original name
Bariéry v edukaci žáků-uprchlíků v České republice
Name in Czech
Bariéry v edukaci žáků-uprchlíků v České republice
Name (in English)
The barriers in the education of the pupils with the refugee background in the Czech Republic
Authors
KUROWSKI, Martina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Olomouc, Mládež a hodnoty 2018: Výchova k hodnotám v kontextu pluralitní a multikulturní společnosti, p. 150-166, 17 pp. 2018
Publisher
Univerzita Palackého v Olomouci
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/18:00106517
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-244-5408-5
Keywords (in Czech)
Azyl; migrace; žák-uprchlík; edukační strategie; bariéry edukace; podpůrná opatření
Keywords in English
Asylum; migration; refugee pupil; educational strategy; educational barrier; supporting measures
Tags
Reviewed
Změněno: 6/3/2019 23:55, Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.
V originále
Příspěvek je věnován tématu migrujících osob a jejich edukaci v České republice. Konkrétně se zabýváme vzděláváním žáků-uprchlíků na základní škole. V úvodu příspěvku jsme zasadili dané téma do teoretického rámce Bronfenbrennerova ekologického modelu, na jehož základě pak představujeme výzkumná zjištění, která jsou v dílčí části také výsledkem disertační práce autorky. Příspěvek přináší analýzu kvalitativně zpracovaných polostrukturovaných rozhovorů. Jako výzkumný design jsme si zvolili zakotvenou teorii s jejíž pomocí chceme hlouběji proniknout do problematiky, která u nás i ve světě nabývá na významu.
In English
The paper deals with the topic of migrants and their education in the Czech Republic. Particularly we deal with the education of refugee pupils at the elementary schools. At the beginning of the paper, we would like to explain the issue from the point of view of the theoretical framework of Urie Bronfenbrenners´ ecological model. Based on this ecological model we will present research findings, which are also part of the dissertation thesis of the author. The paper presents an analysis of qualitative semi-structured interviews, as a research design we have chosen the grounded theory thanks to which we have the possibility to get deeper into the issues that matters in the Czech Republic and in the world as well.
Links
MUNI/A/1042/2017, interní kód MU |
|