PANČOCHA, Karel. Teaching complex behaviors with acoustic guidance. Journal of Exceptional People, Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018, roč. 12, č. 1, s. 17-23. ISSN 1805-4978.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teaching complex behaviors with acoustic guidance
Název česky Výuka komplexního chování s pomocí akustické podpory
Autoři PANČOCHA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Journal of Exceptional People, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2018, 1805-4978.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00106528
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky Applied Behavior Analysis; TAG; acoustic guidance; shaping; differential reinforcement
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc., učo 42604. Změněno: 21. 11. 2019 22:52.
Anotace
Misunderstanding of the principles of behavior and the overuse of aversive stimuli are common to many educational situations, including teaching complex behaviors to children with special education needs. Derived from behaviorism and studied by experimental analysis of behavior, applied behavior analysis uses dozens of evidence-based methods and techniques to teach new complex skills to variety of learners. This literature review presents selection of published studies of teaching complex behaviors by successive approximations and differential reinforcement. Teaching with Acoustic Guidance (TAG) method, which uses shaping as its major component, proved to be an effective intervention across educational settings. Examples from seven studies focusing on TAG application in general and special education settings are discussed.
Návaznosti
0249/2018, interní kód MUNázev: Zavedení postgraduálního studia Aplikované behaviorální analýzy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity pro využití k práci s dětmi s poruchou autistického spektra III.
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Fond vzdělávací politiky ukazatel F
VytisknoutZobrazeno: 21. 10. 2020 07:50