Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1504160, author = {Šuranský, Pavel}, booktitle = {Mezioborová doktorandská konference studentů Pedagogické fakulty MU 2018}, keywords = {music education; pupil; teacher; elementary music learning; extended music learning; paradigm; identification; author; music example; music period}, language = {cze}, title = {Výhody a úskalí využití on-line zvukového dotazníku v hudebně sociologických výzkumech}, year = {2018} }
TY - CONF ID - 1504160 AU - Šuranský, Pavel PY - 2018 TI - Výhody a úskalí využití on-line zvukového dotazníku v hudebně sociologických výzkumech KW - music education KW - pupil KW - teacher KW - elementary music learning KW - extended music learning KW - paradigm KW - identification KW - author KW - music example KW - music period N2 - Práce se zabývá procesem působením všeobecné hudební výchovy a dalšího hudebního vzdělávání na receptivní výchovu žáků devátých základních škol a kvart nižších stupňů víceletých gymnázií. Stěžejním tématem je sociálně-psychologický jev, efektivita kultivace vkusu a evidentní i latentní hudebnost recipientů. Východiskem výzkumu je teoretická úvaha, že hudební výchova na základních školách a nižších stupních víceletých gymnázií vychází z činnostního pojetí tří vzájemně propojených okruhů, z produkce (činnosti vokální, instrumentální a hudebně pohybové), recepce (činnosti poslechové) a reflexe. Recepce hudby je ovlivňována řadou činitelů subjektivní i objektivní povahy. Hudební vývoj je nepřetržitou interakcí organismu, hudebního prostředí a výchovných podnětů, které učí žáky vstupovat do komunikace s hudbou, kultivuje jejich hudebnost a rozvíjí hudební myšlení. Cílem šetření bylo ověření základní hypotézy, rozšířené o několik diferencovaných předpokladů, které berou ohled na některé z faktorů, jež souvisí s realizací vztahu posluchač – hudební dílo. Výzkumné šetření bylo realizováno technikou on-line dotazování tzv. typu CAWI (Computer Assisted Web Interviewing), při němž byl využit zvukový dotazník. Bylo zmapováno, jaký postoj zaujali recipienti při poslechu audio-ukázek, do jaké míry jsou schopni identifikovat jména autorů hudebních ukázek, jejich názvy a následně je zařadit do příslušných slohových období. Výzkum volně navazuje na výzkumná šetření provedená Katedrou hudební výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity z let 2010–2016. Analýza výsledků přinesla hlubší pohled do zkoumané problematiky. ER -
ŠURANSKÝ, Pavel. Výhody a úskalí využití on-line zvukového dotazníku v hudebně sociologických výzkumech (The pros and cons of using an online audio questionnaire in music-sociological research). In \textit{Mezioborová doktorandská konference studentů Pedagogické fakulty MU 2018}. 2018.
|