a 2018

Koncepce terénní výuky pro 1. a 2. stupeň ZŠ

MÍSAŘOVÁ, Darina, Tereza ČEŠKOVÁ, Radek DURNA, Hana SVOBODOVÁ, Eduard HOFMANN et. al.

Basic information

Original name

Koncepce terénní výuky pro 1. a 2. stupeň ZŠ

Name in Czech

Koncepce terénní výuky pro 1. a 2. stupeň ZŠ

Name (in English)

Outdoor Education Concept for Elementary School

Authors

MÍSAŘOVÁ, Darina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Tereza ČEŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radek DURNA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Hana SVOBODOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Eduard HOFMANN (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

17. kongres SGS a 24. zjazd ČGS, 2018, 2018

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/18:00101764

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-223-4576-7

Keywords (in Czech)

terénní výuka; koncepce; zeměpis

Keywords in English

outdoor education; conception; geography
Změněno: 19/3/2019 14:58, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Cílem příspěvku je představit návrh optimálního, tj. uceleného a provázaného systému terénní výuky pro základní školy. Představen byl návrh konkrétního postupu při koncipování systému terénní výuky a ukázka zařazení terénní výuky dle jednotlivých témat a učiva základní školy. Příspěvek prezentuje dílčí závěry vzniklé v rámci realizace projektu základního výzkumu GAČR 16-00695S a řešení aplikovaného výzkumu TACR TJ01000127.

In English

The aim of the paper is to present a proposal for an optimal, integrated and interrelated system of field education for elementary schools. It presented a proposal for a concrete procedure in the design of a system of field education and a demonstration of the inclusion of field lessons according to individual subjects and subjects of elementary schools. The paper presents partial conclusions from the implementation of basic research project GAČR 16-00695S and application of applied research TACR TJ01000127.

Links

GA16-00695S, research and development project
Name: Terénní výuka jako silná výuková strategie
Investor: Czech Science Foundation, Fieldwork as a powerful learning strategy
TJ01000127, research and development project
Name: Systém terénní výuky pro základní školy
Investor: Technology Agency of the Czech Republic, Fieldwork Education System for Elementary Schools