Detailed Information on Publication Record
2018
Koncepce terénní výuky pro 1. a 2. stupeň ZŠ
MÍSAŘOVÁ, Darina, Tereza ČEŠKOVÁ, Radek DURNA, Hana SVOBODOVÁ, Eduard HOFMANN et. al.Basic information
Original name
Koncepce terénní výuky pro 1. a 2. stupeň ZŠ
Name in Czech
Koncepce terénní výuky pro 1. a 2. stupeň ZŠ
Name (in English)
Outdoor Education Concept for Elementary School
Authors
MÍSAŘOVÁ, Darina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Tereza ČEŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radek DURNA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Hana SVOBODOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Eduard HOFMANN (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
17. kongres SGS a 24. zjazd ČGS, 2018, 2018
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/18:00101764
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-223-4576-7
Keywords (in Czech)
terénní výuka; koncepce; zeměpis
Keywords in English
outdoor education; conception; geography
Změněno: 19/3/2019 14:58, Dana Nesnídalová
V originále
Cílem příspěvku je představit návrh optimálního, tj. uceleného a provázaného systému terénní výuky pro základní školy. Představen byl návrh konkrétního postupu při koncipování systému terénní výuky a ukázka zařazení terénní výuky dle jednotlivých témat a učiva základní školy. Příspěvek prezentuje dílčí závěry vzniklé v rámci realizace projektu základního výzkumu GAČR 16-00695S a řešení aplikovaného výzkumu TACR TJ01000127.
In English
The aim of the paper is to present a proposal for an optimal, integrated and interrelated system of field education for elementary schools. It presented a proposal for a concrete procedure in the design of a system of field education and a demonstration of the inclusion of field lessons according to individual subjects and subjects of elementary schools. The paper presents partial conclusions from the implementation of basic research project GAČR 16-00695S and application of applied research TACR TJ01000127.
Links
GA16-00695S, research and development project |
| ||
TJ01000127, research and development project |
|