MÍSAŘOVÁ, Darina, Tereza ČEŠKOVÁ, Radek DURNA, Hana SVOBODOVÁ and Eduard HOFMANN. Koncepce terénní výuky pro 1. a 2. stupeň ZŠ (Outdoor Education Concept for Elementary School). In 17. kongres SGS a 24. zjazd ČGS, 2018. 2018. ISBN 978-80-223-4576-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Koncepce terénní výuky pro 1. a 2. stupeň ZŠ
Name in Czech Koncepce terénní výuky pro 1. a 2. stupeň ZŠ
Name (in English) Outdoor Education Concept for Elementary School
Authors MÍSAŘOVÁ, Darina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Tereza ČEŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radek DURNA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Hana SVOBODOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Eduard HOFMANN (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 17. kongres SGS a 24. zjazd ČGS, 2018, 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/18:00101764
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-223-4576-7
Keywords (in Czech) terénní výuka; koncepce; zeměpis
Keywords in English outdoor education; conception; geography
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 19/3/2019 14:58.
Abstract
Cílem příspěvku je představit návrh optimálního, tj. uceleného a provázaného systému terénní výuky pro základní školy. Představen byl návrh konkrétního postupu při koncipování systému terénní výuky a ukázka zařazení terénní výuky dle jednotlivých témat a učiva základní školy. Příspěvek prezentuje dílčí závěry vzniklé v rámci realizace projektu základního výzkumu GAČR 16-00695S a řešení aplikovaného výzkumu TACR TJ01000127.
Abstract (in English)
The aim of the paper is to present a proposal for an optimal, integrated and interrelated system of field education for elementary schools. It presented a proposal for a concrete procedure in the design of a system of field education and a demonstration of the inclusion of field lessons according to individual subjects and subjects of elementary schools. The paper presents partial conclusions from the implementation of basic research project GAČR 16-00695S and application of applied research TACR TJ01000127.
Links
GA16-00695S, research and development projectName: Terénní výuka jako silná výuková strategie
Investor: Czech Science Foundation, Fieldwork as a powerful learning strategy
TJ01000127, research and development projectName: Systém terénní výuky pro základní školy
Investor: Technology Agency of the Czech Republic, Fieldwork Education System for Elementary Schools
PrintDisplayed: 25/8/2024 01:43