Koncepce terénní výuky pro 1. a 2. stupeň ZŠ
MÍSAŘOVÁ, Darina, Tereza ČEŠKOVÁ, Radek DURNA, Hana SVOBODOVÁ and Eduard HOFMANN. Koncepce terénní výuky pro 1. a 2. stupeň ZŠ (Outdoor Education Concept for Elementary School). In 17. kongres SGS a 24. zjazd ČGS, 2018. 2018. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Koncepce terénní výuky pro 1. a 2. stupeň ZŠ |
Name in Czech | Koncepce terénní výuky pro 1. a 2. stupeň ZŠ |
Name (in English) | Outdoor Education Concept for Elementary School |
Authors | MÍSAŘOVÁ, Darina, Tereza ČEŠKOVÁ, Radek DURNA, Hana SVOBODOVÁ and Eduard HOFMANN. |
Edition | 17. kongres SGS a 24. zjazd ČGS, 2018, 2018. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Country of publisher | Slovakia |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | terénní výuka; koncepce; zeměpis |
Keywords in English | outdoor education; conception; geography |
Changed by | Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 19/3/2019 14:57. |
Abstract |
---|
Cílem příspěvku je představit návrh optimálního, tj. uceleného a provázaného systému terénní výuky pro základní školy. Představen byl návrh konkrétního postupu při koncipování systému terénní výuky a ukázka zařazení terénní výuky dle jednotlivých témat a učiva základní školy. Příspěvek prezentuje dílčí závěry vzniklé v rámci realizace projektu základního výzkumu GAČR 16-00695S a řešení aplikovaného výzkumu TACR TJ01000127. |
Abstract (in English) |
---|
The aim of the paper is to present a proposal for an optimal, integrated and interrelated system of field education for elementary schools. It presented a proposal for a concrete procedure in the design of a system of field education and a demonstration of the inclusion of field lessons according to individual subjects and subjects of elementary schools. The paper presents partial conclusions from the implementation of basic research project GAČR 16-00695S and application of applied research TACR TJ01000127. |
Links | |
---|---|
GA16-00695S, research and development project | Name: Terénní výuka jako silná výuková strategie |
Investor: Czech Science Foundation, Fieldwork as a powerful learning strategy | |
TJ01000127, research and development project | Name: Systém terénní výuky pro základní školy |
Investor: Technology Agency of the Czech Republic, Fieldwork Education System for Elementary Schools |
PrintDisplayed: 22/7/2024 16:43