Detailed Information on Publication Record
2018
Vizuální a diskurzivní analýza a její ne(možnosti) ve výzkumu vzdělávání žáků a studentů z odlišného sociokulturního prostředí
SEDLÁKOVÁ, MarkétaBasic information
Original name
Vizuální a diskurzivní analýza a její ne(možnosti) ve výzkumu vzdělávání žáků a studentů z odlišného sociokulturního prostředí
Name in Czech
Vizuální a diskurzivní analýza a její ne(možnosti) ve výzkumu vzdělávání žáků a studentů z odlišného sociokulturního prostředí
Name (in English)
Visual and discursive analysis and its (non-possibilities) in research of education of pupils and students from different socio-cultural settings
Authors
Edition
Doktorandská konference, 2018
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
sociálně pedagogický výzkum; sociální konstrukce reality; každodennost vědění; náboženství; reflexe; diskurzivní analýza.
Keywords in English
social pedagogical research; social construction of reality; everydayness of knowledge; religion; reflection; discourse analysis.
Tags
Reviewed
Změněno: 22/10/2019 12:29, Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D.
V originále
Příspěvk prezentoval propojení vizuální a diskurzivní analýzy ve výzkumu každodennosti vědění migrantů v ČR. Cílem výstupu byla ukázka kategorizace vizuálních dat a jejich potenciál pro analyticko-diskurzivní interpretaci. Předloženy byly klady a nevýhody takto zvoleného metodologického projektu. Součástí prezentace byla průběžná zjištení z dizertačního výzkumu, která směřují k hledání cest, jak podpořit vzdělávání žáků cizinců směrem k oboustranně úspěšnému vzdělávacímu procesu.
In English
The paper presented a link between visual and discursive analysis in the research of everyday life of migrants in the Czech Republic. The aim of the output was an example of categorization of visual data and their potential for analytical-discursive interpretation. The pros and cons of this methodological project were presented. The presentation also included continuous findings from the dissertation research, which aim to find ways to support the education of foreigners towards a successful educational process.
Links
MUNI/A/1042/2017, interní kód MU |
|