SYSLOVÁ, Zora, Radmila BURKOVIČOVÁ, Jana KROPÁČKOVÁ, Kateřina ŠILHÁNOVÁ and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Didaktika mateřské školy (Kindergarten Methodology). Praha: Wolters Kluwer, 2019, 252 pp. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22]. ISBN 978-80-7598-276-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Didaktika mateřské školy
Name (in English) Kindergarten Methodology
Authors SYSLOVÁ, Zora, Radmila BURKOVIČOVÁ, Jana KROPÁČKOVÁ, Kateřina ŠILHÁNOVÁ and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ.
Edition Praha, 252 pp. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22], 2019.
Publisher Wolters Kluwer
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7598-276-6
Keywords (in Czech) Didaktika; dítě; interakce; mateřská škola; organizační formy; vzdělávací metody; učitel mateřské školy.
Keywords in English Didactics; child; interaction; kindergarten; organizational forms; educational methods; pre-school teacher.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Changed: 11/2/2020 18:18.
Abstract
Publikace nabízí aplikaci vybraných témat obecné didaktiky v předškolním vzdělávání. Nesnaží se zahrnout čtenáře výčty teoretických definic, ale čtivou formou nabídnout informace, jak efektivně vzdělávat s ohledem na specifika předškolního věku. Za cíl si klade rozšířit profesní znalosti a kompetence učitelů mateřské školy a rozvinout jejich schopnost orientovat se v problematice obsahu a procesu učení. Zaměřuje se zejména na projektování vzdělávacích aktivit, jejich realizaci a reflexi. Teoretické poznatky jsou předkládány tak, aby byly použitelné pro praktické využití, a zpravidla jsou doplněny ilustrativními příklady z pedagogické praxe mateřských škol.
Abstract (in English)
The publication offers application of selected topics of general didactics in pre-school education. It does not try to include the reader with a list of theoretical definitions, but to offer in a readable way information on how to effectively educate with regard to the specifics of preschool age. The aim is to broaden the professional knowledge and competence of pre-school teachers and develop their ability to navigate the content and learning process. It focuses mainly on designing educational activities, their implementation and reflection. Theoretical knowledge is presented in such a way that it is usable for practical use and is usually supplemented by illustrative examples from the pedagogical practice of kindergartens.
PrintDisplayed: 8/5/2024 03:32