Detailed Information on Publication Record
2019
Didaktika mateřské školy
SYSLOVÁ, Zora, Radmila BURKOVIČOVÁ, Jana KROPÁČKOVÁ, Kateřina ŠILHÁNOVÁ, Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ et. al.Basic information
Original name
Didaktika mateřské školy
Name (in English)
Kindergarten Methodology
Authors
SYSLOVÁ, Zora, Radmila BURKOVIČOVÁ, Jana KROPÁČKOVÁ, Kateřina ŠILHÁNOVÁ and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ
Edition
Praha, 252 pp. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22], 2019
Publisher
Wolters Kluwer
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7598-276-6
Keywords (in Czech)
Didaktika; dítě; interakce; mateřská škola; organizační formy; vzdělávací metody; učitel mateřské školy.
Keywords in English
Didactics; child; interaction; kindergarten; organizational forms; educational methods; pre-school teacher.
Tags
Reviewed
Změněno: 11/2/2020 18:18, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Publikace nabízí aplikaci vybraných témat obecné didaktiky v předškolním vzdělávání. Nesnaží se zahrnout čtenáře výčty teoretických definic, ale čtivou formou nabídnout informace, jak efektivně vzdělávat s ohledem na specifika předškolního věku. Za cíl si klade rozšířit profesní znalosti a kompetence učitelů mateřské školy a rozvinout jejich schopnost orientovat se v problematice obsahu a procesu učení. Zaměřuje se zejména na projektování vzdělávacích aktivit, jejich realizaci a reflexi. Teoretické poznatky jsou předkládány tak, aby byly použitelné pro praktické využití, a zpravidla jsou doplněny ilustrativními příklady z pedagogické praxe mateřských škol.
In English
The publication offers application of selected topics of general didactics in pre-school education. It does not try to include the reader with a list of theoretical definitions, but to offer in a readable way information on how to effectively educate with regard to the specifics of preschool age. The aim is to broaden the professional knowledge and competence of pre-school teachers and develop their ability to navigate the content and learning process. It focuses mainly on designing educational activities, their implementation and reflection. Theoretical knowledge is presented in such a way that it is usable for practical use and is usually supplemented by illustrative examples from the pedagogical practice of kindergartens.