ŠMEJKALOVÁ, Kateřina. Souhrn praktických zkušeností z výuky odborných předmětů na SŠ (The summary of practical experience in teaching vocational subjects at secondary schools). Online. In Anna Konopásková. TTnet - Pedagogická příprava učitelů praktického vyučování. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2018, p. 65-70. ISBN 978-80-7481-201-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Souhrn praktických zkušeností z výuky odborných předmětů na SŠ
Name in Czech Souhrn praktických zkušeností z výuky odborných předmětů na SŠ
Name (in English) The summary of practical experience in teaching vocational subjects at secondary schools
Authors ŠMEJKALOVÁ, Kateřina.
Edition Praha, TTnet - Pedagogická příprava učitelů praktického vyučování, p. 65-70, 6 pp. 2018.
Publisher Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7481-201-9
Keywords (in Czech) portfolio učitele; pedagogické zkušenosti; odborné předměty; sebereflexe; hodnocení pedagogické práce
Keywords in English the teacher portfolio; pedagogical experience, vocational and technical subjects; self-reflection; assessment of teaching work
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 26/3/2019 09:35.
Abstract
Souhrn praktických zkušeností nebo také často označovaný pojmem „portfolio“, může být chápán jako nástroj hodnocení učitele, prezentace vzdělávací a výchovné práce učitele, ale také jako zdroj informací pro samotného učitele. Autorka příspěvku se zamýšlí nad možnostmi a využitím pedagogických a odborných zkušeností při práci učitele odborných předmětů na SŠ. Na konkrétním příkladu z vyučovacího procesu autorka uvádí, jakým způsobem lze vlastní praktické zkušenosti v souhrnu prezentovat a následně využívat pro další pedagogickou praxi. Závěrem příspěvku je zdůrazněn význam souhrnného a systematického ukládání praktických zkušeností učitele nejen pro jeho vlastní využití.
Abstract (in English)
The summary of practical experience, often named as a „portfolio“, can be considered as an instrument of teacher’ assessments, presentation of their education activities, but as a resource of information for teachers as well. The author of the paper presents possibilities of using educational and technical experience by teachers of vocational subjects in upper secondary schools. She explains it on concrete examples how to use, present and store them, not only for themselves.
PrintDisplayed: 27/7/2024 13:59