D 2018

L1 Interference Related Errors in Advanced Czech Students of English

KALOVÁ, Simona

Základní údaje

Originální název

L1 Interference Related Errors in Advanced Czech Students of English

Název česky

Chyby způsobené vlivem mateřského jazyka u pokročilých českých studentů angličtiny

Autoři

KALOVÁ, Simona (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Bologna, PROCEEDINGS OF THE 11TH INNOVATION IN LANGUAGE LEARNING INTERNATIONAL CONFERENCE, od s. 364-368, 5 s. 2018

Nakladatel

Filodiritto Publisher

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Itálie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00109373

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-88-85813-21-2

ISSN

UT WoS

000471904400088

Klíčová slova česky

přesnost; žákovský jazyk; chyby způsobené interferencí L1; fosilizace; test posouzení gramatické správnosti; míra jistoty odpovidání

Klíčová slova anglicky

accuracy; learner language; L1 interference related errors; fossilization; grammaticality judgement test; certainty-based marking

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 1. 2020 09:08, Dana Nesnídalová

Anotace

ORIG CZ

V originále

This paper gives an account of a focused intervention carried out to examine how the accuracy of advanced learners´ language can be affected. In this study, three groups, pilot, experimental and control, of advanced Czech university students majoring in English were tested for accuracy. All students took a grammaticality judgement test (GJ), and a Certainty-based marking evaluation (CBM). The pilot and experimental groups then attended in a blended course aimed at the most problematic areas caused by L1 interference. All groups took a post-test, the results were compared and analysed, and the efficiency of the intervention evaluated. Despite a number of limitations, the low number of participants in particular, the preliminary results show an increase in accuracy in all groups. This paper presents an analysis of GJ and CBM testing.

Česky

Tento text je shrnutím výsledků cílené intervence a jejího vlivu na přesnost žákovského jazyka u pokročilých studentů angličtiny. V rámci této studie byla testována přesnost u tří skupin pokročilých studentů oborové angličtiny, pilotní, experimentální a kontrolní. Všichni studenti se podrobili testu posouzení gramatické správnosti (GJ) a testu vyjadřování míry jistoty odpovědí (CBM). Pilotní a experimentální skupina se poté zúčastnila intervence v podobě kurzu, kombinujícího přímou a e-learningovou výuku. Kurz byl zaměřen na nejvíce problematické oblasti ovlivněné působením mateřského jazyka. Všechny skupiny byly poté znovu testovány, výsledky testování byly porovnány a analyzovány, a byl posouzen vliv intervence. V tomto článku je představena analýza testování GJ a CBM.

Návaznosti

MUNI/A/0881/2017, interní kód MU
Název: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
Zobrazeno: 12. 11. 2024 17:16