D 2018

L1 Interference Related Errors in Advanced Czech Students of English

KALOVÁ, Simona

Basic information

Original name

L1 Interference Related Errors in Advanced Czech Students of English

Name in Czech

Chyby způsobené vlivem mateřského jazyka u pokročilých českých studentů angličtiny

Authors

KALOVÁ, Simona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Bologna, PROCEEDINGS OF THE 11TH INNOVATION IN LANGUAGE LEARNING INTERNATIONAL CONFERENCE, p. 364-368, 5 pp. 2018

Publisher

Filodiritto Publisher

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Italy

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/18:00109373

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-88-85813-21-2

ISSN

UT WoS

000471904400088

Keywords (in Czech)

přesnost; žákovský jazyk; chyby způsobené interferencí L1; fosilizace; test posouzení gramatické správnosti; míra jistoty odpovidání

Keywords in English

accuracy; learner language; L1 interference related errors; fossilization; grammaticality judgement test; certainty-based marking

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 24/1/2020 09:08, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

This paper gives an account of a focused intervention carried out to examine how the accuracy of advanced learners´ language can be affected. In this study, three groups, pilot, experimental and control, of advanced Czech university students majoring in English were tested for accuracy. All students took a grammaticality judgement test (GJ), and a Certainty-based marking evaluation (CBM). The pilot and experimental groups then attended in a blended course aimed at the most problematic areas caused by L1 interference. All groups took a post-test, the results were compared and analysed, and the efficiency of the intervention evaluated. Despite a number of limitations, the low number of participants in particular, the preliminary results show an increase in accuracy in all groups. This paper presents an analysis of GJ and CBM testing.

In Czech

Tento text je shrnutím výsledků cílené intervence a jejího vlivu na přesnost žákovského jazyka u pokročilých studentů angličtiny. V rámci této studie byla testována přesnost u tří skupin pokročilých studentů oborové angličtiny, pilotní, experimentální a kontrolní. Všichni studenti se podrobili testu posouzení gramatické správnosti (GJ) a testu vyjadřování míry jistoty odpovědí (CBM). Pilotní a experimentální skupina se poté zúčastnila intervence v podobě kurzu, kombinujícího přímou a e-learningovou výuku. Kurz byl zaměřen na nejvíce problematické oblasti ovlivněné působením mateřského jazyka. Všechny skupiny byly poté znovu testovány, výsledky testování byly porovnány a analyzovány, a byl posouzen vliv intervence. V tomto článku je představena analýza testování GJ a CBM.

Links

MUNI/A/0881/2017, interní kód MU
Name: Aktev VII. (Acronym: Aktev VII.)
Investor: Masaryk University, Category A