KALOVÁ, Simona. L1 Interference Related Errors in Advanced Czech Students of English. In PROCEEDINGS OF THE 11TH INNOVATION IN LANGUAGE LEARNING INTERNATIONAL CONFERENCE. Bologna: Filodiritto Publisher, 2018, p. 364-368. ISBN 978-88-85813-21-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name L1 Interference Related Errors in Advanced Czech Students of English
Name in Czech Chyby způsobené vlivem mateřského jazyka u pokročilých českých studentů angličtiny
Authors KALOVÁ, Simona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Bologna, PROCEEDINGS OF THE 11TH INNOVATION IN LANGUAGE LEARNING INTERNATIONAL CONFERENCE, p. 364-368, 5 pp. 2018.
Publisher Filodiritto Publisher
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Italy
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/18:00109373
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-88-85813-21-2
ISSN 2420-9619
UT WoS 000471904400088
Keywords (in Czech) přesnost; žákovský jazyk; chyby způsobené interferencí L1; fosilizace; test posouzení gramatické správnosti; míra jistoty odpovidání
Keywords in English accuracy; learner language; L1 interference related errors; fossilization; grammaticality judgement test; certainty-based marking
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 24/1/2020 09:08.
Abstract
This paper gives an account of a focused intervention carried out to examine how the accuracy of advanced learners´ language can be affected. In this study, three groups, pilot, experimental and control, of advanced Czech university students majoring in English were tested for accuracy. All students took a grammaticality judgement test (GJ), and a Certainty-based marking evaluation (CBM). The pilot and experimental groups then attended in a blended course aimed at the most problematic areas caused by L1 interference. All groups took a post-test, the results were compared and analysed, and the efficiency of the intervention evaluated. Despite a number of limitations, the low number of participants in particular, the preliminary results show an increase in accuracy in all groups. This paper presents an analysis of GJ and CBM testing.
Abstract (in Czech)
Tento text je shrnutím výsledků cílené intervence a jejího vlivu na přesnost žákovského jazyka u pokročilých studentů angličtiny. V rámci této studie byla testována přesnost u tří skupin pokročilých studentů oborové angličtiny, pilotní, experimentální a kontrolní. Všichni studenti se podrobili testu posouzení gramatické správnosti (GJ) a testu vyjadřování míry jistoty odpovědí (CBM). Pilotní a experimentální skupina se poté zúčastnila intervence v podobě kurzu, kombinujícího přímou a e-learningovou výuku. Kurz byl zaměřen na nejvíce problematické oblasti ovlivněné působením mateřského jazyka. Všechny skupiny byly poté znovu testovány, výsledky testování byly porovnány a analyzovány, a byl posouzen vliv intervence. V tomto článku je představena analýza testování GJ a CBM.
Links
MUNI/A/0881/2017, interní kód MUName: Aktev VII. (Acronym: Aktev VII.)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 6/10/2024 14:21