GRŮZOVÁ, Lucie and Zora SYSLOVÁ. Adaptation of two years old children in Czech preschool education. International Journal of Learning and Teaching. 2017, vol. 9, No 1, p. 349-356. ISSN 2377-2891. Available from: https://dx.doi.org/10.18844/ijlt.v9i1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Adaptation of two years old children in Czech preschool education
Name in Czech Adaptace dvouletých dětí v Českém předškolním vzdělávání
Authors GRŮZOVÁ, Lucie and Zora SYSLOVÁ.
Edition International Journal of Learning and Teaching, 2017, 2377-2891.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal (not reviewed)
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Turkey
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Doi http://dx.doi.org/10.18844/ijlt.v9i1
Keywords (in Czech) předškolní vzdělávání; kvalita ve vzdělávání; dvouleté děti; kompetence učitele; pozorování
Keywords in English pre-primary education; pedagogical quality; two years old children; teachers´ professional competences; observation.
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Changed: 1/4/2019 18:50.
Abstract
The article presents current topic in Czech preschool education. Czech preschool education has been dealing with placing of two years old children to kindergartens. There is economic and social pressure for receiving two years old children into kindergartens, however, contemporary pre-primary education is for children from three until six or seven years old in the Czech Republic. The network of facilities caring and education for children a up to three years of age are missing in the Czech Republic. The article presents results of qualitative research focusing on adaptation of two years old children from teachers’ perspective. The methods of questionnaire and observation were used. The research brings findings on kindergarten teachers working with two years old children in Czech kindergartens and how children develop in current conditions.
Abstract (in Czech)
Článek prezentuje aktuální téma předškolního vzdělávání v České Republice, jedná se o umísťování dvouletých dětí do mateřských škol. Existuje mnoho důvodů ekonomických a sociálních pro vytváření těchto míst, ale důležité je vytvořit pro děti do tří let kvalitní předškolní vzdělávání. Článek přináší výsledky kvalitativní studie týkající se adaptace dvouletých dětí z pohledu učitelů.
PrintDisplayed: 13/10/2024 02:07