Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1515516, author = {Punová, Monika}, article_location = {Brno}, article_number = {2}, keywords = {resiliency; field education; social work; student}, language = {cze}, issn = {1213-6204}, journal = {Sociální práce - Sociálna práca}, title = {Posilování odolnosti v praktickém vzdělávání studentů sociální práce}, url = {http://www.socialniprace.cz/index.php?sekce=2&ukol=detail&id=102&clanekid=1131}, volume = {19}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 1515516 AU - Punová, Monika PY - 2019 TI - Posilování odolnosti v praktickém vzdělávání studentů sociální práce JF - Sociální práce - Sociálna práca VL - 19 IS - 2 SP - 5-20 EP - 5-20 PB - Asociace vzdělavatelů v sociální práci SN - 12136204 KW - resiliency KW - field education KW - social work KW - student UR - http://www.socialniprace.cz/index.php?sekce=2&ukol=detail&id=102&clanekid=1131 L2 - http://www.socialniprace.cz/index.php?sekce=2&ukol=detail&id=102&clanekid=1131 N2 - CÍLE: Text přináší odpovědi na otázku: „Jak posilovat odolnost v rámci praktického vzdělávání studentů sociální práce?“ TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Na problém je nahlíženo z perspektivy odolnosti (resilience). O důležitosti jejího posilování hovoříme v takových situacích, kdy interakce mezi subjekty a jejich prostředími implikují riziko nepřízní či tehdy, když jsou nepřízně aktuálně přítomny. Z tohoto hlediska jsou studenti sociální práce zřetelnou cílovou skupinou pro oblast posilování nezdolnosti. METODY: Pro zodpovězení otázky byla využita teoretická analýza, konkrétně byly analyzovány výsledky zahraničních empirických studií, které se věnují aplikaci resilienčního konceptu do vzdělávání studentů sociální práce. Autorka rovněž vychází ze svých dlouholetých zkušeností pedagoga a supervizora studentů sociální práce v procesu praktického vzdělávání. VÝSLEDKY: Analýza ukázala, že využití resilienční perspektivy v rámci praktického vzdělávání studentů sociální práce je vhodné a potřebné. V textu jsou ukázány konkrétní aspekty posilování resilience v rámci praxe a supervize studentů jak v zahraničním, tak také v českém kontextu. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Současné hledání identity české sociální práce a nejasné očekávání společnosti od sociálních pracovníků staví vzdělavatele před nelehký úkol. Jednou z možností, jak jej naplnit, může být využití resilienčního konceptu, který se zaměřuje právě na hledání nových cest, nových adaptačních mechanismů navzdory obtížným podmínkám. ER -
PUNOVÁ, Monika. Posilování odolnosti v praktickém vzdělávání studentů sociální práce (Resiliency Enhancement in Field Education of Social Work Students). \textit{Sociální práce - Sociálna práca}. Brno: Asociace vzdělavatelů v sociální práci, 2019, vol.~19, No~2, p.~5-20. ISSN~1213-6204.
|