Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1518897, author = {Navrátilová, Jana}, article_location = {Brno}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/SP2019-1-7}, keywords = {ability grouping; differentiated instruction; student participation; lower secondary school; case study}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia paedagogica}, title = {Diferencovaná výuka jako cesta k žákovské participaci}, url = {http://hdl.handle.net/11222.digilib/140895}, volume = {24}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 1518897 AU - Navrátilová, Jana PY - 2019 TI - Diferencovaná výuka jako cesta k žákovské participaci JF - Studia paedagogica VL - 24 IS - 1 SP - 157-186 EP - 157-186 PB - Masarykova univerzita SN - 18037437 KW - ability grouping KW - differentiated instruction KW - student participation KW - lower secondary school KW - case study UR - http://hdl.handle.net/11222.digilib/140895 L2 - http://hdl.handle.net/11222.digilib/140895 N2 - Tato studie si klade za cíl prozkoumat dvě skutečnosti. Zaprvé se zabývá otázkou, zda a jakým způsobem se proměňuje žákovská participace v diferencované a nediferencované výuce na druhém stupni základní školy. Zadruhé popisuje, jak si žáci své komunikační chování v těchto dvou typech výuky vysvětlují. Text je koncipován jako případová studie jedné třídy a kombinuje kvantitativní i kvalitativní metody sběru dat. Výsledky ukazují, že všichni žáci bez ohledu na příslušnost ke skupině silnější/slabší participují v diferencované výuce výrazně častěji, avšak důvody se různí. Slabší žáci v diferencované výuce častěji riskují, jelikož vědí, že je učitelé v případě špatné odpovědi opraví. Ve výuce o menším počtu žáků si navíc uvědomují, že je minimální šance se odpovědi vyhnout. Silnější žáci svoje odpovědi promýšlejí, neboť se obávají, že odpoví chybně. Vyšší míra participace obou skupin žáků je taktéž z působena rozdílným pojetím výuky. Společné pro obě skupiny je, že diferencovaná výuka zajišťuje příležitost do komunikace zapojit postupně všechny žáky ze skupiny. ER -
NAVRÁTILOVÁ, Jana. Diferencovaná výuka jako cesta k žákovské participaci (Differentiated instruction as a way towards student participation). \textit{Studia paedagogica}. Brno: Masarykova univerzita, 2019, vol.~24, No~1, p.~157-186. ISSN~1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2019-1-7.
|