RYSOVÁ, Kateřina. Cizojazyčné prvky v současné ruské internetové reklamě (v oblasti vzdělávání). Online. In konference Dialog kultur X, Hradec Králové, 15. – 16. ledna 2019. 2019, [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Cizojazyčné prvky v současné ruské internetové reklamě (v oblasti vzdělávání)
Název anglicky Foreign Features in Current Russian Online Advertising (in Education)
Autoři RYSOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání konference Dialog kultur X, Hradec Králové, 15. – 16. ledna 2019, 2019.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60202 Specific languages
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00109503
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky online reklama; ruská reklama; vzdělávání; přejaté slovo; slovní zásoba; internacionalizmus; anglicizmus; amerikanizmus
Klíčová slova anglicky online advertising; Russian advertising; Education; loanword; vocabulary; internationalism; anglicism; americanism
Štítky RIV - zkontrolováno, rivok
Změnil Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 21. 2. 2020 11:51.
Anotace
V současné době se v ruštině projevuje silná tendence k internacionalizaci jazyka, která se projevuje i v jazyce současné ruské internetové reklamy. Příspěvek se zaměřuje na cizojazyčné prvky, představující jeden z projevů internacionalizace, v jazyce ruských reklamních textů z oblasti vzdělávání. Věnuje se analýze lexikální složky ruské reklamy s důrazem na řeckolatinské internacionalizmy, anglicizmy, případně amerikanizmy) a zkoumá roli cizojazyčných elementů v současných ruských reklamních textech. Tyto prvky jsou ovlivněny především specifiky internetového prostředí a reklamy ve sféře vzdělávání. Vliv cizích jazyků se projevuje nejen v přejímání celých lexikálních jednotek, ale i jednotlivých cizojazyčných komponentů, využívaných při slovotvorbě.
Anotace anglicky
There is strong tendency to internationalizing current Russian language that manifests itself also in current Russian online advertising. The article concentrates on the foreign features in advertising texts. It analyses lexical components of Russian advertisements (focusing on Greek-Latin internationalisms and anglicisms, or americanisms) and the role of the foreign features in current Russian advertising, especially in view of the specifics of online setting and advertisement in the field of Education. The foreign features include not only loanwords adopted wholly from different languages, but also foreign components, used for word-formation of new vocabulary.
Návaznosti
MUNI/A/1078/2018, interní kód MUNázev: Výzkum slovanského areálu: generační proměny
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum slovanského areálu: generační proměny, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 07:14