SLEZÁČKOVÁ, Alena. Spokojený žák - úspěšný žák: Metody pozitivní edukace při práci se třídou (Happy pupil - successful pupil: Using methods of positive education while working with class). In Týden učitelství na FF MU. Brno: FF MU, 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Spokojený žák - úspěšný žák: Metody pozitivní edukace při práci se třídou
Name (in English) Happy pupil - successful pupil: Using methods of positive education while working with class
Authors SLEZÁČKOVÁ, Alena.
Edition Brno, Týden učitelství na FF MU, 2019.
Publisher FF MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Popularizing texts and activities
Field of Study 50101 Psychology
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) pozitivní edukace; osobní pohoda; pozitivní psychologie ve škole
Keywords in English positive education; subjective well-being; positive psychology in schools
Changed by Changed by: doc. PhDr. Alena Slezáčková, Ph.D., učo 24238. Changed: 24/4/2019 18:34.
Abstract
V rámci praktického workshopu byly představeny efektivní metody a empiricky ověřené intervence Pozitivní edukace, jež využívá vědeckých poznatků pozitivní psychologie ve výchovně-vzdělávacím procesu. Prezentovány byly výzkumné poznatky o souvislostech osobní pohody žáků s jejich školní úspěšností a představeny byly hlavní programy pozitivní edukace zaměřené na zvýšení spokojenosti žáků, posílení jejich psychické odolnosti, rozvoj silných stránek charakteru a podporu pozitivního klimatu ve třídě.
Abstract (in English)
The practical workshop presented effective methods and empirically verified interventions of Positive Education, which uses positive psychology findings in the educational process. We presented key research findings on the relationships between subjective well-being of pupils and their school achievement and the main programs of Positive Education aimed at increasing pupils' subjective well-being, fostering their psychological resilience, developing character strengths and promoting a positive classroom climate.
PrintDisplayed: 16/8/2024 16:29