FRIDRICHOVÁ, Kateřina. Using the flipped classroom approach to teach qualitative comparative analysis. In Gabriela Pleschová, Agnes Simon. Early career academics' reflections on learning to teach in Central Europe. London: SEDA, 2018. s. 41-49. ISBN 978-1-902435-63-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Using the flipped classroom approach to teach qualitative comparative analysis
Autoři FRIDRICHOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání London, Early career academics' reflections on learning to teach in Central Europe, od s. 41-49, 9 s. 2018.
Nakladatel SEDA
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Velká Británie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW kniha chapter
Kód RIV RIV/00216224:14230/18:00109561
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-1-902435-63-3
Klíčová slova anglicky classroom observation; flipped classroom; international relations; qualitative comparative analysis; teaching research methods; teaching small groups; thematic analysis
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 13. 2. 2020 15:08.
Anotace
The aim of this chapter is to report on the experience with innovative teaching during an elective course on research methods for Master’s (MA) students of international relations studying at Masaryk University in Brno. It provides an insightful introduction to flipped learning, which entails shifting the information transmission out of the classroom and using the class time for student active learning. Author reflects on why it works, along with offering practical teaching strategies.
Návaznosti
2016-1-SK01-KA203-022551, interní kód MUNázev: Extending and reinforcing good practice in teacher development (Akronym: ERGP)
Investor: Evropská unie, Extending and reinforcing good practice in teacher development, Strategická partnerství v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže
VytisknoutZobrazeno: 30. 9. 2022 08:30