ČERNÝ, Michal. Podpora kreativity u nadaných čtenářů (Support for creativity among talented readers). Impulsy: Inspirace, náměty a trendy dětského čtenářství. Brno: Knihovna Jiřího Mahena v Brně, Knihovna pro děti a mládež – Centrum dětského čtenářství., 2018, vol. 4, 4-5, 5 pp. ISSN 2336-727X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podpora kreativity u nadaných čtenářů
Name (in English) Support for creativity among talented readers
Authors ČERNÝ, Michal.
Edition Impulsy: Inspirace, náměty a trendy dětského čtenářství, Brno, Knihovna Jiřího Mahena v Brně, Knihovna pro děti a mládež – Centrum dětského čtenářství. 2018, 2336-727X.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) tvůrčí psaní; kreativita; čtení; GoodReads; nadaný žák
Keywords in English creative writing; creativity; reading; GoodReads; gifted pupil
Changed by Changed by: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Changed: 7/5/2019 15:21.
Abstract
V článku se zaměřujeme na roli knihoven (knihovníka) v procesu rozvíjení čtenářské gramotnosti, kterou vztahujeme k fenoménu kreativity u nadaných žáků. Ukazujeme možnosti jak v rutinní knihovnické činnosti, tak také ve výuce tvůrčího psaní nebo čtenářských kompetencí.V článku se zaměřujeme na roli knihoven (knihovníka) v procesu rozvíjení čtenářské gramotnosti, kterou vztahujeme k fenoménu kreativity u nadaných žáků. Ukazujeme možnosti jak v rutinní knihovnické činnosti, tak také ve výuce tvůrčího psaní nebo čtenářských kompetencí.
Abstract (in English)
In this article, we focus on the role of libraries (librarians) in the process of developing reading literacy, which we refer to the phenomenon of creativity among gifted pupils. We show possibilities both in routine library activities and in teaching creative writing or reading competences. In the article we focus on the role of libraries (librarians) in the process of developing reading literacy, which we refer to the phenomenon of creativity among gifted pupils. We show possibilities both in routine library activities and in teaching creative writing or reading competences.
PrintDisplayed: 30/8/2024 01:27