Informační systém MU
RYSOVÁ, Kateřina. Ključevyje slova v sovremennoj russkoj i češskoj onlajn reklame (v sfere obrazovanija) (Key Words in Current Russian and Czech Online Advertising (in Education)). In 9th Conference for Young Slavists in Budapest, Maďarsko, 9. 5. 2019. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Ključevyje slova v sovremennoj russkoj i češskoj onlajn reklame (v sfere obrazovanija)
Name in Czech Klíčová slova v současné ruské a české internetové reklamě (v oblasti vzdělávání)
Name (in English) Key Words in Current Russian and Czech Online Advertising (in Education)
Authors RYSOVÁ, Kateřina.
Edition 9th Conference for Young Slavists in Budapest, Maďarsko, 9. 5. 2019, 2019.
Other information
Original language Russian
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 60202 Specific languages
Country of publisher Hungary
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) internetová reklama, klíčová slova, ruština, čeština, lexikální analýza
Keywords in English online advertising, key words, Russian, Czech, lexical analysis
Tags RIV - zkontrolováno
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Kateřina Rysová, učo 383072. Changed: 12/2/2020 14:26.
Abstract
Doklad issledujet ključevyje slova v sovremennoj russkoj i češskoj reklame, i sosredotočitsja na onlajn reklame v sfere obrazovanija. Doklad zanimajetsja charakterističeskoj i osobennoj leksikoj v slovarnom zapase sovremennoj russkoj i češskoj reklamy, učityvaja sferu obrazovanija i Interneta. V doklade rassmatrivajutsja slova, nachodjaščijesja v reklamnych tekstach s samoj vysokoj častotnost’ju. Doklad zanimajetsja ich osnovnymi morfologičeskimi i sintaktičeskimi čertami i ich rol’ju v onlajn reklame v sfere obrazovanija.
Abstract (in Czech)
Příspěvek zkoumá klíčová slova v současné ruské a české reklamě a soustředí se na internetovou reklamu v oblasti vzdělávání. Zabývá se charakteristickými a zvláštními rysy lexika v slovní zásobě současné ruské a české reklamě, s důrazem na oblast vzdělávání a internetu. V příspěvku se věnujeme analýze slov, které se nachází v reklamních textech nejčastěji. Sledují se jejich základní morfologické a syntaktické rysy a jejich role v internetové reklamě v oblasti vzdělávání.
Abstract (in English)
The paper deals with the key words in current Russian and Czech advertisements, focusing on online advertising in Education. It explores characteristics and specifics of vocabulary of current Russian and Czech advertisements, with emphasis on the online setting and the field of Education. The paper researches the most common and frequent words occurring in advertising texts. It describes their basic morphological and syntactic features and their function in the advertisements.
Displayed: 30/4/2024 17:34