Detailed Information on Publication Record
2019
Ključevyje slova v sovremennoj russkoj i češskoj onlajn reklame (v sfere obrazovanija)
RYSOVÁ, KateřinaBasic information
Original name
Ključevyje slova v sovremennoj russkoj i češskoj onlajn reklame (v sfere obrazovanija)
Name in Czech
Klíčová slova v současné ruské a české internetové reklamě (v oblasti vzdělávání)
Name (in English)
Key Words in Current Russian and Czech Online Advertising (in Education)
Authors
RYSOVÁ, Kateřina
Edition
9th Conference for Young Slavists in Budapest, Maďarsko, 9. 5. 2019, 2019
Other information
Language
Russian
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
60202 Specific languages
Country of publisher
Hungary
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
internetová reklama, klíčová slova, ruština, čeština, lexikální analýza
Keywords in English
online advertising, key words, Russian, Czech, lexical analysis
Tags
Tags
International impact
Změněno: 12/2/2020 14:26, Mgr. Kateřina Rysová
V originále
Doklad issledujet ključevyje slova v sovremennoj russkoj i češskoj reklame, i sosredotočitsja na onlajn reklame v sfere obrazovanija. Doklad zanimajetsja charakterističeskoj i osobennoj leksikoj v slovarnom zapase sovremennoj russkoj i češskoj reklamy, učityvaja sferu obrazovanija i Interneta. V doklade rassmatrivajutsja slova, nachodjaščijesja v reklamnych tekstach s samoj vysokoj častotnost’ju. Doklad zanimajetsja ich osnovnymi morfologičeskimi i sintaktičeskimi čertami i ich rol’ju v onlajn reklame v sfere obrazovanija.
In Czech
Příspěvek zkoumá klíčová slova v současné ruské a české reklamě a soustředí se na internetovou reklamu v oblasti vzdělávání. Zabývá se charakteristickými a zvláštními rysy lexika v slovní zásobě současné ruské a české reklamě, s důrazem na oblast vzdělávání a internetu. V příspěvku se věnujeme analýze slov, které se nachází v reklamních textech nejčastěji. Sledují se jejich základní morfologické a syntaktické rysy a jejich role v internetové reklamě v oblasti vzdělávání.
In English
The paper deals with the key words in current Russian and Czech advertisements, focusing on online advertising in Education. It explores characteristics and specifics of vocabulary of current Russian and Czech advertisements, with emphasis on the online setting and the field of Education. The paper researches the most common and frequent words occurring in advertising texts. It describes their basic morphological and syntactic features and their function in the advertisements.