Detailed Information on Publication Record
2019
Stávání se učitelem pohledem absolventů Učitelství pro MŠ a pro 1. stupeň ZŠ
HAVEL, Jiří, Lucie GRŮZOVÁ, Petr NAJVAR, Veronika NAJVAROVÁ, Veronika RODOVÁ et. al.Basic information
Original name
Stávání se učitelem pohledem absolventů Učitelství pro MŠ a pro 1. stupeň ZŠ
Name in Czech
Stávání se učitelem pohledem absolventů Učitelství pro MŠ a pro 1. stupeň ZŠ
Name (in English)
Reflection of Preschool and Primary School Teacher Education Graduates on Becoming a Teacher
Authors
Edition
Liberec, Prostor pro primární a preprimární pedagogy, p. 27-36, 10 pp. 2019
Publisher
KPV FP TUL
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7494-404-8
Keywords (in Czech)
Učitelství pro MŠ, učitelství pro 1. stupeň ZŠ, pregraduální příprava, začínající učitel
Keywords in English
Preschool teaching, primary school teaching, pre-service teacher education, novic teacher
Tags
Reviewed
Změněno: 16/5/2019 10:44, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je přinést do odborného diskurzu téma pregraduální přípravy učitelů mateřských škol a učitelů primárních škol. Čtenáře chceme seznámit s předběžnými výsledky kvalitativní sondy zaměřené na to, jak absolventi studijních oborů Učitelství pro MŠ a Učitelství pro 1. stupeň ZŠ Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity reflektují své přípravné vzdělávání a své zkušenosti s přechodem do pedagogické praxe.
In English
The contribution focuses on pre-service teacher education of preschool and primary school teachers. The authors present preliminary findings of a qualitative investigation into how the graduates of pre-service teacher education programme for preschool and primary school teachers at the Faculty of Education of Masaryk University reflect their studies within the programme and their experience with the transition to the teaching profession.