D 2019

Stávání se učitelem pohledem absolventů Učitelství pro MŠ a pro 1. stupeň ZŠ

HAVEL, Jiří, Lucie GRŮZOVÁ, Petr NAJVAR, Veronika NAJVAROVÁ, Veronika RODOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Stávání se učitelem pohledem absolventů Učitelství pro MŠ a pro 1. stupeň ZŠ

Name in Czech

Stávání se učitelem pohledem absolventů Učitelství pro MŠ a pro 1. stupeň ZŠ

Name (in English)

Reflection of Preschool and Primary School Teacher Education Graduates on Becoming a Teacher

Edition

Liberec, Prostor pro primární a preprimární pedagogy, p. 27-36, 10 pp. 2019

Publisher

KPV FP TUL

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7494-404-8

Keywords (in Czech)

Učitelství pro MŠ, učitelství pro 1. stupeň ZŠ, pregraduální příprava, začínající učitel

Keywords in English

Preschool teaching, primary school teaching, pre-service teacher education, novic teacher

Tags

Reviewed
Změněno: 16/5/2019 10:44, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem příspěvku je přinést do odborného diskurzu téma pregraduální přípravy učitelů mateřských škol a učitelů primárních škol. Čtenáře chceme seznámit s předběžnými výsledky kvalitativní sondy zaměřené na to, jak absolventi studijních oborů Učitelství pro MŠ a Učitelství pro 1. stupeň ZŠ Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity reflektují své přípravné vzdělávání a své zkušenosti s přechodem do pedagogické praxe.

In English

The contribution focuses on pre-service teacher education of preschool and primary school teachers. The authors present preliminary findings of a qualitative investigation into how the graduates of pre-service teacher education programme for preschool and primary school teachers at the Faculty of Education of Masaryk University reflect their studies within the programme and their experience with the transition to the teaching profession.