HAVEL, Jiří, Lucie GRŮZOVÁ, Petr NAJVAR, Veronika NAJVAROVÁ, Veronika RODOVÁ, Zora SYSLOVÁ and Petra VYSTRČILOVÁ. Stávání se učitelem pohledem absolventů Učitelství pro MŠ a pro 1. stupeň ZŠ (Reflection of Preschool and Primary School Teacher Education Graduates on Becoming a Teacher). In Mgr. Zuzana Pechová, Ph.D., PaedDr. Zbyněk Prokeš, Ph.D., Mgr. Vilém Valkoun, PhDr. Věra Vykoukalová, Ph.D. Prostor pro primární a preprimární pedagogy. Liberec: KPV FP TUL, 2019, p. 27-36. ISBN 978-80-7494-404-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Stávání se učitelem pohledem absolventů Učitelství pro MŠ a pro 1. stupeň ZŠ
Name in Czech Stávání se učitelem pohledem absolventů Učitelství pro MŠ a pro 1. stupeň ZŠ
Name (in English) Reflection of Preschool and Primary School Teacher Education Graduates on Becoming a Teacher
Authors HAVEL, Jiří, Lucie GRŮZOVÁ, Petr NAJVAR, Veronika NAJVAROVÁ, Veronika RODOVÁ, Zora SYSLOVÁ and Petra VYSTRČILOVÁ.
Edition Liberec, Prostor pro primární a preprimární pedagogy, p. 27-36, 10 pp. 2019.
Publisher KPV FP TUL
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7494-404-8
Keywords (in Czech) Učitelství pro MŠ, učitelství pro 1. stupeň ZŠ, pregraduální příprava, začínající učitel
Keywords in English Preschool teaching, primary school teaching, pre-service teacher education, novic teacher
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D., učo 2478. Changed: 16/5/2019 10:44.
Abstract
Cílem příspěvku je přinést do odborného diskurzu téma pregraduální přípravy učitelů mateřských škol a učitelů primárních škol. Čtenáře chceme seznámit s předběžnými výsledky kvalitativní sondy zaměřené na to, jak absolventi studijních oborů Učitelství pro MŠ a Učitelství pro 1. stupeň ZŠ Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity reflektují své přípravné vzdělávání a své zkušenosti s přechodem do pedagogické praxe.
Abstract (in English)
The contribution focuses on pre-service teacher education of preschool and primary school teachers. The authors present preliminary findings of a qualitative investigation into how the graduates of pre-service teacher education programme for preschool and primary school teachers at the Faculty of Education of Masaryk University reflect their studies within the programme and their experience with the transition to the teaching profession.
PrintDisplayed: 26/4/2024 15:03