Detailed Information on Publication Record
2019
Learning Analytics : Challenges and Opportunities of Using Data Analysis in Education
JUHAŇÁK, Libor and Jiří ZOUNEKBasic information
Original name
Learning Analytics : Challenges and Opportunities of Using Data Analysis in Education
Name in Czech
Analytika učení : Výzvy a příležitosti využívání analýzy dat ve vzdělávání
Authors
JUHAŇÁK, Libor (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jiří ZOUNEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Hershey, USA, Opening Up Education for Inclusivity Across Digital Economies and Societies, p. 52-72, 21 pp. 2019
Publisher
IGI Global
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
United States of America
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/19:00107418
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-1-5225-7473-6
Keywords in English
Online Learning; Learning Management Systems; Intelligent Tutoring System; Academic Analytics; Student Behavior; At-risk Students; Predictive Modelling; Data Visualization; Social Network Analysis; Natural Language Processing
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 17/3/2020 11:08, Mgr. Zuzana Matulíková
V originále
The goal of this chapter is to present and describe a relatively new research field, known as learning analytics, which focuses on use of a wide spectrum of analytical methods and techniques to analyze data coming from educational contexts. The first part of the chapter focuses on the historical context of analytics in education and introduces several research fields that participated in the creation and formation of learning analytics. At the same time, the development of learning analytics and basic related concepts are described in more detail. In the second part, the authors provide an overview of the main research fields and topics within learning analytics, including an overview of commonly used analytical instruments and systems. The final part of the chapter then focuses on challenges currently faced by the field of learning analytics, as well as on opportunities for further development and research within learning analytics in the upcoming years, which are now under development.
In Czech
Cílem kapitoly je představit a popsat relativně novou oblast výzkumu - learning analytics (analytiku učení). První část kapitoly se zaměřuje na historický kontext analytiky ve vzdělávání a představuje několik oblastí výzkumu, které se podílely na utváření analytiky učení. Současně autoři popisují vývoj analytiky učení a její klíčové koncepty. Ve druhé části předkládají autoři přehled hlavních výzkumných oblastí a témat v oblasti analytiky učení, přičemž představují různé analytické nástroje a systémy. Poslední část kapitoly se zaměřuje na současné výzvy, před kterými stojí analytika učení. Dále autoři představují příležitosti pro další rozvoj a výzkum v této oblasti.
Links
GA17-06152S, research and development project |
|