KOVÁŘOVÁ, Pavla. Informační bezpečnost žáků základních škol. Lekce v knihovnách. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 261 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, sv. 489. ISBN 978-80-210-9271-6. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-9271-2019. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Informační bezpečnost žáků základních škol. Lekce v knihovnách
Název anglicky Information Safety of Primary School Pupils. Lessons in Libraries
Autoři KOVÁŘOVÁ, Pavla.
Vydání 1., elektronické vyd. Brno, 261 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, sv. 489, 2019.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku Odborná kniha
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Digitální knihovna Filozofické fakulty Masarykovy univerzity/Digital Library of the Faculty of Arts, Masaryk University Munishop
ISBN 978-80-210-9271-6
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M210-9271-2019
Štítky Munipress
Změnil Změnila: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Změněno: 23. 3. 2020 18:05.
Anotace
Bezpečné chování doplněné technickými a právními nástroji je základem ochrany proti informačním útokům, se kterými se v současné informační společnosti setkáváme neustále. Bezpečnost v internetovém prostředí i při práci s neelektronickými informacemi je součástí primárního vzdělávání. Knihovny a další instituce mohou školy podpořit svou expertízou v práci s informacemi a lekcemi pro žáky. Monografie, kterou předkládáme čtenáři, představuje odborné vymezení obsahu a způsobu vzdělávání žáků základních škol, a nejen jich, v informační bezpečnosti včetně zdůvodnění jeho potřebnosti. Na teoretická východiska navazuje popis jejich praktického uchopení v podobě lekcí pro každý ročník základní školy. Koncepce výuky informační bezpečnosti byla formována pomocí akčního výzkumu, který během šesti let realizovala autorka ve spolupráci s různými školami a knihovnami.
Anotace anglicky
Safe behaviour, complemented by technical and legal tools, is the basis for protection against information attacks that we are constantly experiencing in the current information society. Safety on the Internet and with non-electronic information is part of primary education. Libraries and other institutions can support schools in work with information and by lessons for pupils. This publication first presents in what topics, why and how not only primary school pupils should be educated in information safety. Practical processing of the theoretical background is described in the conception of lessons for each grade of primary school. It has been formed through action research, which the author has carried out over six years in collaboration with various schools and libraries.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 14:13