UGWITZ, Pavel, Zdeněk STACHOŇ and Lukáš HERMAN. Prototyp nástroje TrailScript pro evaluaci chování ve virtuálním prostředí (TrailScript: A prototype of a tool for virtual environment behavior evaluation). In Igor Farkaš; Martin Takáč; Peter Gergeľ; Matúš Tomko;. Kognícia a umelý Kognícia a umelý život 2019 život 2019. 1. vydání. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2019, p. 126-128. ISBN 978-80-223-4720-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Prototyp nástroje TrailScript pro evaluaci chování ve virtuálním prostředí
Name in Czech Prototyp nástroje TrailScript pro evaluaci chování ve virtuálním prostředí
Name (in English) TrailScript: A prototype of a tool for virtual environment behavior evaluation
Authors UGWITZ, Pavel, Zdeněk STACHOŇ and Lukáš HERMAN.
Edition 1. vydání. Bratislava, Kognícia a umelý Kognícia a umelý život 2019 život 2019, p. 126-128, 3 pp. 2019.
Publisher Univerzita Komenského v Bratislave
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10500 1.5. Earth and related environmental sciences
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
Organization unit Faculty of Science
ISBN 978-80-223-4720-4
Keywords (in Czech) virtuální prostředí; virtuální realita; virtuální chování; prostorová navigace; prostorová orientace; prostorová data; analýza prostorových dat; vizualizace prostorových dat
Keywords in English virtual environment; virtual reality; virtual behavior; spatial navigation; spatial orientation; spatial data; spatial data analysis; spatial data visualization
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: RNDr. Lukáš Herman, Ph.D., učo 222752. Changed: 4/6/2019 14:34.
Abstract
Jsme schopni zaznamenat a vizualizovat interakci člověka s virtuálním prostředím? A co když se jedná o problematiku více uživatelů? Tento příspěvek prezentuje funkční prototyp nástroje pro evaluaci chování uživatelů ve virtuálních prostředích. Na základě získaných prostorových dat probandů (užití ovládacího rozhraní, pohybu, interakce s prostředím, aj.) dochází k výpočetnímu zpracování klíčových agregovaných hodnot, i k vizualizaci výstupů. Algoritmy pro prostorové analýzy, v nástroji obsažené, lze kombinovat, a komparovat tak chování jednotlivých probandů či celých skupin. Dílčí výstupy lze též podrobit statistické analýze.
Abstract (in English)
The question is whether one is able to log and visualize an user interacting with a virtual environment. Furthermore, if multiple users are involved and/or the environment provides extended interactivity functionality, the complexity of such a solution rises. This paper is to present functional prototype of such a solution. Based on acquired behavioral data gathered from 3D virtual environment users in real-time (user interface usage, movement, interaction), an ex-post data computation and visualization is made possible. Provided spatial analysis algorithms can be combined and/or compared across multiple users/groups. Some aggregate outputs can also be analyzed statistically.
Links
GC19-09265J, research and development projectName: Vliv sociokulturních faktorů a písma na percepci a kognici komplexních zrakových podnětů (Acronym: ISOVIS)
Investor: Czech Science Foundation
PrintDisplayed: 7/9/2024 23:52