k 2019

Welche Lehrkompetenzen entwickeln Lehramtsstudierende während der Planung, Durchführung und Evaluierung einer Projektwoche?

MAREČKOVÁ, Pavla, Helena HRADÍLKOVÁ and Anke SENNEMA

Basic information

Original name

Welche Lehrkompetenzen entwickeln Lehramtsstudierende während der Planung, Durchführung und Evaluierung einer Projektwoche?

Name in Czech

Jaké učitelské kompetence rozvíjejí studenti pedagogiky během plánování, realizace a hodnocení projektového týdne?

Name (in English)

Which teaching competences do students of study develop during the planning, implementation and evaluation of a project week?

Authors

MAREČKOVÁ, Pavla (203 Czech Republic, belonging to the institution), Helena HRADÍLKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Anke SENNEMA (276 Germany)

Edition

27. GeSuS-Jahrestagung Sprach(en)forschung: Disziplinen und Interdisziplinarität, 2019

Other information

Language

German

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/19:00109831

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

projektová výuka; pedagogické kompetence;

Keywords in English

project baced learning; teaching competences;

Tags

International impact
Změněno: 4/6/2019 16:20, Mgr. Helena Hradílková

Abstract

V originále

In unserem Beitrag möchten wir auf die Lehrkompetenzen eingehen, die die Studierenden im Laufe der Planung, Vorbereitung, Durchführung und Evaluierung einer Projektwoche entwickeln konnten. Darüber hinaus möchten wir veranschaulichen, durch welche Lehraktivitäten die jeweiligen Kompetenzen gestärkt wurden.

In Czech

V našem příspěvku se věnujeme pedagogickým kompetencím, které studenti mohli rozvíjet během plánování, přípravy, realizace a evaluace jednoho projektového týdne. Kromě toho se chceme poukázat na to, skrze které aktivity se jednotlivé kompetence posilovaly.