Trochu jinak-hlavně spolu: Jakou barvu má hněv?
HÁJKOVÁ, Lucie and Petra RYŠKOVÁ. Trochu jinak-hlavně spolu: Jakou barvu má hněv? (Trochu jinak-hlavně spolu: What color is anger?). 2019. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Trochu jinak-hlavně spolu: Jakou barvu má hněv? |
Name in Czech | Trochu jinak-hlavně spolu: Jakou barvu má hněv? |
Name (in English) | Trochu jinak-hlavně spolu: What color is anger? |
Authors | HÁJKOVÁ, Lucie and Petra RYŠKOVÁ. |
Edition | 2019. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Organization of a workshop |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | emoce, seberegulace, vyjádření, empatie, komunikace, vizualizace, barvy |
Keywords in English | emotions, self-regulation, expression, empathy, communication, visualization, colors |
Changed by | Changed by: Mgr. et Mgr. et Mgr. Bc. Lucie Hájková, Ph.D., učo 361677. Changed: 12/6/2019 22:32. |
Abstract |
---|
Série workshopů Trochu jinak-hlavně spolu je určena studentům Pedagogické fakulty s cílem obeznámit je s netradičními a zážitkovými metodami inkluzivní práce s třídním kolektivem. Workshopy jsou pořádány ve spolupráci s Katedrou speciální a inkluzivní pedagogiky ku příležitosti výročí jejího založení.Práce s emocemi je velmi důležitá pro nácvik seberegulace a zvládání > sociálních > situací, stejně jako rozvoj empatie k ostatním lidem kolem. K tomu nám mohou > dopomoci i barvy jako modifikátory nálady a jako kulturně podmíněné > symboly. |
Abstract (in English) |
---|
The series of workshops called "Trochu jinak-hlavně spolu (A little differently-mainly together)" is intended for students of the Faculty of Education to introduce them to the non-traditional and experience based methods of inclusion in the classroom. The workshops are organized in cooperation with the Department of Special and Inclusive Pedagogy at the occasion of its foundation anniversary. Working with emotions is very important for practicing self-regulation and managing social interactions as well as developing empathy for other people. To do this, we can use colours as mood modifiers and as culturally conditioned symbols. |
PrintDisplayed: 10/10/2024 03:17