W 2019

Workshop - Strategický rozvoj destinací

HOLEŠINSKÁ, Andrea

Basic information

Original name

Workshop - Strategický rozvoj destinací

Name in Czech

Workshop - Strategický rozvoj destinací

Name (in English)

Workshop - Strategic developement of destinations

Authors

HOLEŠINSKÁ, Andrea (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

2019

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/19:00109933

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

Keywords (in Czech)

destinace; strategie DMO; portfólio turistických produků; experti z praxe

Keywords in English

destination; strategy for DMO; portfolio of tourism products; experts
Změněno: 2/12/2019 09:01, Mgr. Daniela Marcollová

Abstract

V originále

Workshop nabízí vzájemný transfer vědomostí a zkušenosti vedoucí k inovačním strategiím rozvoje destinace pomocí konkurenceschopných produktů cestovního ruchu. Výstupem bude portfolio nových produktů cestovního ruchu a náměty témat pro výzkumné projekty vycházející z potřeb praxe. Přínosem pro zapojené partnery je kromě prohloubení stávající spolupráce s akademickou sférou (již byla realizována spolupráce v rámci specifikovaného výzkumu MUNI/A/1101/2017), také nové možnosti praktické realizace strategického rozvoje destinace v podobě portfolia inovačních produktů cestovního ruchu, které mohou být aplikovány na národní úrovni agenturou CzechTourism a na regionální úrovni destinačními společnostmi sdruženými v Asociaci organizací cestovního ruchu. Akce bude přínosná i pro studenty, kteří získají praktické zkušenosti od zapojených partnerů.

In English

The workshop offers mutual transfer of knowledge and experience leading to innovative destination development strategies using competitive tourism products. The output will be a portfolio of new tourism products and topics for research projects based on practice needs. In addition to deepening the existing cooperation with the academic sector (cooperation has already been realized within the framework of the specified research MUNI / A / 1101/2017), new opportunities for the practical realization of the strategic development of the destination in the form of a portfolio of innovative tourism products, which can be applied at the national level by CzechTourism and at regional level by destination companies associated in the Association of Tourism Organizations. The event will also benefit students who gain practical experience from the partners involved.

Links

CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_014/0000632, interní kód MU
(CEP code: EF16_014/0000632)
Name: Rozvoj komercializace výsledků VaV Masarykovy univerzity
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Priority axis 2: Development of universities and human resources for research and development
EF16_014/0000632, research and development project
Name: Rozvoj komercializace výsledků VaV Masarykovy univerzity