Detailed Information on Publication Record
2019
Workshop - Strategický rozvoj destinací
HOLEŠINSKÁ, AndreaBasic information
Original name
Workshop - Strategický rozvoj destinací
Name in Czech
Workshop - Strategický rozvoj destinací
Name (in English)
Workshop - Strategic developement of destinations
Authors
HOLEŠINSKÁ, Andrea (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
2019
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Uspořádání workshopu
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/19:00109933
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
Keywords (in Czech)
destinace; strategie DMO; portfólio turistických produků; experti z praxe
Keywords in English
destination; strategy for DMO; portfolio of tourism products; experts
Změněno: 2/12/2019 09:01, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Workshop nabízí vzájemný transfer vědomostí a zkušenosti vedoucí k inovačním strategiím rozvoje destinace pomocí konkurenceschopných produktů cestovního ruchu. Výstupem bude portfolio nových produktů cestovního ruchu a náměty témat pro výzkumné projekty vycházející z potřeb praxe. Přínosem pro zapojené partnery je kromě prohloubení stávající spolupráce s akademickou sférou (již byla realizována spolupráce v rámci specifikovaného výzkumu MUNI/A/1101/2017), také nové možnosti praktické realizace strategického rozvoje destinace v podobě portfolia inovačních produktů cestovního ruchu, které mohou být aplikovány na národní úrovni agenturou CzechTourism a na regionální úrovni destinačními společnostmi sdruženými v Asociaci organizací cestovního ruchu. Akce bude přínosná i pro studenty, kteří získají praktické zkušenosti od zapojených partnerů.
In English
The workshop offers mutual transfer of knowledge and experience leading to innovative destination development strategies using competitive tourism products. The output will be a portfolio of new tourism products and topics for research projects based on practice needs. In addition to deepening the existing cooperation with the academic sector (cooperation has already been realized within the framework of the specified research MUNI / A / 1101/2017), new opportunities for the practical realization of the strategic development of the destination in the form of a portfolio of innovative tourism products, which can be applied at the national level by CzechTourism and at regional level by destination companies associated in the Association of Tourism Organizations. The event will also benefit students who gain practical experience from the partners involved.
Links
CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_014/0000632, interní kód MU (CEP code: EF16_014/0000632) |
| ||
EF16_014/0000632, research and development project |
|