HOLEŠINSKÁ, Andrea. Workshop - Strategický rozvoj destinací (Workshop - Strategic developement of destinations). Online. 2019, [citováno 2024-04-23]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Workshop - Strategický rozvoj destinací
Name in Czech Workshop - Strategický rozvoj destinací
Name (in English) Workshop - Strategic developement of destinations
Authors HOLEŠINSKÁ, Andrea (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition 2019.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/19:00109933
Organization unit Faculty of Economics and Administration
Keywords (in Czech) destinace; strategie DMO; portfólio turistických produků; experti z praxe
Keywords in English destination; strategy for DMO; portfolio of tourism products; experts
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 2/12/2019 09:01.
Abstract
Workshop nabízí vzájemný transfer vědomostí a zkušenosti vedoucí k inovačním strategiím rozvoje destinace pomocí konkurenceschopných produktů cestovního ruchu. Výstupem bude portfolio nových produktů cestovního ruchu a náměty témat pro výzkumné projekty vycházející z potřeb praxe. Přínosem pro zapojené partnery je kromě prohloubení stávající spolupráce s akademickou sférou (již byla realizována spolupráce v rámci specifikovaného výzkumu MUNI/A/1101/2017), také nové možnosti praktické realizace strategického rozvoje destinace v podobě portfolia inovačních produktů cestovního ruchu, které mohou být aplikovány na národní úrovni agenturou CzechTourism a na regionální úrovni destinačními společnostmi sdruženými v Asociaci organizací cestovního ruchu. Akce bude přínosná i pro studenty, kteří získají praktické zkušenosti od zapojených partnerů.
Abstract (in English)
The workshop offers mutual transfer of knowledge and experience leading to innovative destination development strategies using competitive tourism products. The output will be a portfolio of new tourism products and topics for research projects based on practice needs. In addition to deepening the existing cooperation with the academic sector (cooperation has already been realized within the framework of the specified research MUNI / A / 1101/2017), new opportunities for the practical realization of the strategic development of the destination in the form of a portfolio of innovative tourism products, which can be applied at the national level by CzechTourism and at regional level by destination companies associated in the Association of Tourism Organizations. The event will also benefit students who gain practical experience from the partners involved.
Links
CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_014/0000632, interní kód MU
(CEP code: EF16_014/0000632)
Name: Rozvoj komercializace výsledků VaV Masarykovy univerzity
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Priority axis 2: Development of universities and human resources for research and development
EF16_014/0000632, research and development projectName: Rozvoj komercializace výsledků VaV Masarykovy univerzity
PrintDisplayed: 23/4/2024 12:51