KUČEROVÁ, Judita, Terezie ČERTKOVÁ, Martina DVOŘÁKOVÁ, Hana HAVELKOVÁ, Renata HORÁKOVÁ, Alžběta HRBÁČOVÁ, Ondřej MUSIL, Radka NEPAUEROVÁ, František OSTRÝ, Markéta OTTOVÁ, Kristina RAFAILOV, Jaroslava RODIČOVÁ, Marek SEDLÁČEK, Markéta SZENDIUCHOVÁ, Pavel ŠURANSKÝ, Kateřina VAŠÍČKOVÁ and Zdislava VOBORNÁ ZÁLESKÁ. Současné trendy hudebněteoretické výuky v základních uměleckých školách České republiky (The Current Trends of Music Theory Classes in Elementary Art Schools in the Czech Republic). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 162 pp. ISBN 978-80-210-9218-1. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Současné trendy hudebněteoretické výuky v základních uměleckých školách České republiky
Name in Czech Současné trendy hudebněteoretické výuky v základních uměleckých školách České republiky
Name (in English) The Current Trends of Music Theory Classes in Elementary Art Schools in the Czech Republic
Authors KUČEROVÁ, Judita, Terezie ČERTKOVÁ, Martina DVOŘÁKOVÁ, Hana HAVELKOVÁ, Renata HORÁKOVÁ, Alžběta HRBÁČOVÁ, Ondřej MUSIL, Radka NEPAUEROVÁ, František OSTRÝ, Markéta OTTOVÁ, Kristina RAFAILOV, Jaroslava RODIČOVÁ, Marek SEDLÁČEK, Markéta SZENDIUCHOVÁ, Pavel ŠURANSKÝ, Kateřina VAŠÍČKOVÁ and Zdislava VOBORNÁ ZÁLESKÁ.
Edition 1. vyd. Brno, 162 pp. 2018.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-9218-1
Keywords (in Czech) specifický výzkum; základní umělecké školy; Česká republika; hudebněteoretická výuka;
Keywords in English specific research; Elementary Art Schools; Czech Republic; musically theoretical education
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 20/6/2019 14:50.
Abstract
Monografie prezentuje výsledky výzkumného projektu, který v roce 2018 provedl tým Katedry hudební výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Hlavním cílem bylo zachytit současný stav hudebněteoretické výuky v předmětu hudební nauka na základních uměleckých školách v České republice. Výzkumné šetření bylo zaměřeno na uplatňování didaktických metod, prostředků, včetně využívání moderních multimediálních technologií ve výuce, dále na vzdělávací potřeby učitelů a žáků. Součástí šetření se stalo i testování hudebněteoretických znalostí žáků 4. ročníků hudební nauky.
Abstract (in English)
The monograph presents the findings of musical sociological research that was implemented by the Music Department at Faculty of Education of Masaryk University. The aim was to map the current state of musically theoretical education in the Elementary art schools in the Czech Republic. The searching was focused on didactical methods, means of teaching, including use of modern multimedia technologies. One part of searching was oriented on the musically theoretical knowledge of pupils in the 4th music theory classes.
PrintDisplayed: 19/4/2024 18:45