Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1544225, author = {Sekot, Aleš}, article_number = {1}, keywords = {parenting;sport; physical activity; trainer; sedentary society}, language = {cze}, issn = {1804-526X}, journal = {LIFELONG LEARNING- CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ}, title = {Význam rodičovských výchovných stylů pro sportování dětí}, url = {https://doi.org/10.11118/lifele2019090145}, volume = {9}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 1544225 AU - Sekot, Aleš PY - 2019 TI - Význam rodičovských výchovných stylů pro sportování dětí JF - LIFELONG LEARNING- CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ VL - 9 IS - 1 SP - 45-64 EP - 45-64 PB - Mendelova univerzita v Brně SN - 1804526X KW - parenting;sport KW - physical activity KW - trainer KW - sedentary society UR - https://doi.org/10.11118/lifele2019090145 L2 - https://doi.org/10.11118/lifele2019090145 N2 - Studie vychází ze širšího kontextu fenoménu pohybu a sportovních aktivit v soudobé sedavé společnosti, kdy na významu nabývá problematika cílené rodičovské výchovy k aktivnímu přístupu k životu, jehož nedílnou součástí je i pravidelný pohyb. Zde se významně aktualizuje problematika rodičovských výchovných stylů v rovině autoritářského, autoritativního, liberálního a lhostejného výchovného modelu. Předznamenávající motivaci ke sportování dětí a mládeže v souběžném procesu socializačních faktorů, aktualizujících sociologické souvislosti vztahu mládeže a sportu, především v kontextu motivace sportovních aktivit i mimo rámec rodiny v organizovaném sportovním prostředí. Vzniká tak nově se formující sociálně a kulturně podmíněný vztah sportující dítě – rodiče – trenér, přinášející v klimatu konzumní společnosti a adorace elitních sportovců možné střety motivací, prožitků a směřování různých aktérů tohoto trojúhelníku. To zaměřuje naši pozornost jak na téma rodičovské odpovědnosti, tak na sílící výchovně-socializační význam trenéra. V synergickém procesu se tak prolínají otázky související s významem věku a motivace při cíleném směřování dítěte ke sportování. Vliv rodičů je v tomto ohledu zcela zásadní a nezastupitelný a nabývá na síle v případech, kdy rodiče působí na dítě společným pravidelným sportováním, jak to dokládají i v textu uváděné empirické poznatky rodičovských přístupů ke sportu dětí a mládeže. ER -
SEKOT, Aleš. Význam rodičovských výchovných stylů pro sportování dětí (Impact of Parenting Styles on Physical Activity of Children). \textit{LIFELONG LEARNING- CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ}. Mendelova univerzita v Brně, 2019, vol.~9, No~1, p.~45-64. ISSN~1804-526X.
|