Detailed Information on Publication Record
2019
Jak vyučovat softwarové umění na univerzitě? (Brno Art Week)
SZŰCSOVÁ, Monika and Adam FRANCBasic information
Original name
Jak vyučovat softwarové umění na univerzitě? (Brno Art Week)
Name (in English)
How to teach software art at the university? (Brno Art Week)
Authors
SZŰCSOVÁ, Monika (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution) and Adam FRANC (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
2019
Publisher
Vašulka Kitchen Brno, Dům umění města Brna
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace v oblasti umění
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/19:00110085
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
softwarové umenie; výukový model; univerzita; Brno Art Week
Keywords in English
software art; teaching model; university; Brno Art Week
Změněno: 3/4/2020 15:05, Mgr. Monika Szűcsová, Ph.D.
V originále
Výstava prezentuje diela, ktoré vznikli v rámci oboru Teorie interaktivních médií (FF) a Katedry výtvarné výchovy (PedF) v podzimnom semestri 2018. Diela sú výsledkom prepojenia teoretických a praktických zručností, ktoré študenti počas semestra získali a demonštrujú rozmanité prístupy k tvorbe a reflexii softwarových diel. Výstava je koncipovaná ako prednáška, ktorá najskôr predstaví samotný pojem softwarového umenia a jeho históriu a potom sa už bude venovať analýze jednotlivých diel a predstaveniu odlišných prístupov, ktoré študenti zvolili pri tvorbe svojich diel. Výstava prináša jedinečnú príležitosť nahliadnuť umenie nových médií očami študentov umenovedného oboru.
In English
The exhibition presents works created in the field of Theory of Interactive Media (FF) and the Department of Art Education (PedF) in the autumn semester of 2018. The works are the result of the interconnection of theoretical and practical skills acquired by students during the semester and demonstrate various approaches to the creation and reflection of software works. The exhibition is conceived as a lecture that first introduces the concept of software art and its history, and then it will be devoted to the analysis of individual works and to the presentation of different approaches that students chose when creating their works. The exhibition presents a unique opportunity to inspect the art of new media through the eyes of students of the artistic field.
Links
MUNI/A/1527/2018, interní kód MU |
|