STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana, Jana OVČÁČKOVÁ, Petra VICHROVÁ, Marcela LANDOVÁ a Pavel ŠAFÁŘ. Tělo – výraz – obraz – koncept. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 251 s. ISBN 978-80-210-9126-9. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Tělo – výraz – obraz – koncept
Název česky Tělo – výraz – obraz – koncept
Název anglicky Body – Expression – Image – Concept
Autoři STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana, Jana OVČÁČKOVÁ, Petra VICHROVÁ, Marcela LANDOVÁ a Pavel ŠAFÁŘ.
Vydání 1. vyd. Brno, 251 s. 2018.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 60401 Arts, Art history
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-9126-9
Klíčová slova česky tělo; hra; zobrazení těla; kánon; psychoanalýza; sebedestrukce; zdobení
Klíčová slova anglicky Body; Play; Body portrayal; Canon; Psychoanalysis; Self-destruction; Decoration
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 8. 7. 2019 10:57.
Anotace
Publikace je zaměřena na zkoumání zobrazení těla a vyjadřování tělesnosti ve výtvarném umění a ve výtvarné výchově. Vstupní kapitola se vztahuje k obrazu těla a k pojímání těla jako prostředku vyjadřování v umění a ve výchově (Hana Stehlíková Babyrádová). Druhá kapitola pojednává o různých přístupech k zobrazování těla samotného v historii umění a výchovy (Petra Vichrová). Třetí část pojednává o možnostech tematizování těla z pohledu hlubině psychologického přístupu ve výchově a v arteterapii (Pavel Šafář). Čtvrtá kapitola obsahuje analýzu přístupů k tělo z pohledu psychologie (Marcela Landová). Pátá – závěrečná část řeší roli tělovosti z pohledu genderového přístupu a ve vztahu k mezioborové hře (Jana Ovčáčková). Text publikace je mezioborově zaměřen (teorie umění, teorie výchovy, psychologie).
Anotace anglicky
The publication focuses on the examination of the portrayal of human body and expressing of bodility in arts and arts education. The opening chapter is concerning the image of bod and its perception as a means of expression in arts and education (Hana Stehlíková Babyrádová). The second chapter deals with various approaches towards the portrayal of human body itself in the history of art and education (Petra Vichrová). The third chapter discusses the possibilities of topicalization of body from the perspective of deep-psychology approach in education and art therapy (Pavel Šafář). The fourth chapter contains an analysis of approaches towards human body from the perspective of psychology (Marcela Landová). The fifth, and the last, chapter deals with bodility from the perspective of gender and in relation with interdisciplinary play (Jana Ovčáčková). The text of the publication is interdisciplinary (theory of art, theory of education, psychology).
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 20:32