SYSLOVÁ, Zora and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Třídní projekty v mateřské škole (Kindergarten class projects). První. Praha: Portál, 2019, 144 pp. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22]. ISBN 978-80-262-1480-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Třídní projekty v mateřské škole
Name (in English) Kindergarten class projects
Authors SYSLOVÁ, Zora and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ.
Edition První. Praha, 144 pp. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22], 2019.
Publisher Portál
Other information
Original language Czech
Type of outcome Survey and educational texts
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-262-1480-9
Keywords (in Czech) Projektování; integrovaná tematická výuka; projektová výuka; předškolní vzdělávání.
Keywords in English Designing; integrated thematic instruction; project teaching; preschool education.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Changed: 9/7/2019 09:06.
Abstract
Publikace seznamuje se základními východisky tvorby krátkodobých plánů vzdělávání v mateřských školách, jakými jsou projektová výuka a integrovaná tematická výuka. Stěžejní část směřuje k procesu projektování. Přibližuje volbu obsahu vzdělávání v závislosti na vzdělávacích cílech. Dále se zabývá plánováním vhodné vzdělávací nabídky včetně efektivních vzdělávacích strategií podporujících rozvoj každého jednotlivého dítěte. Závěr publikace je věnován hodnocení výsledků vzdělávání.
Abstract (in English)
The publication introduces basic starting points for the creation of short-term education plans in kindergartens such as project teaching and integrated thematic instruction. The main part is focused on the design process. It outlines the choice of educational content according to educational objectives. It also deals with planning an appropriate educational offer, including effective educational strategies to support the development of each individual child. The conclusion of the publication is devoted to the evaluation of learning outcomes.
PrintDisplayed: 31/7/2024 05:19