C 2019

Specifika školní zralosti u dětí s tělesným postižením a možnosti speciálně pedagogické diagnostiky

BARTOŇOVÁ, Miroslava, Dagmar OPATŘILOVÁ and Marie VÍTKOVÁ

Basic information

Original name

Specifika školní zralosti u dětí s tělesným postižením a možnosti speciálně pedagogické diagnostiky

Name in Czech

Specifika školní zralosti u dětí s tělesným postižením a možnosti speciálně pedagogické diagnostiky

Name (in English)

Specifics of school maturity in children with physical disabilities and possibilities of educational support

Edition

první. Praha, Školní zralost a dítě s SVP: vzdělávání a diagnostika, p. 61-128, 68 pp. Školní zralost 4, 2019

Publisher

Nakladatelství Dr. Josef Raabe s.r.o., Praha 2019

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7496-421-3

Keywords (in Czech)

školní zralost; dítě s tělesným postižením; speciálně pedagogická diagnostika; podpora

Keywords in English

school readiness; disabled child; special pedagogical diagnostics;support
Změněno: 26/3/2020 16:28, doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem kapitoly je popsat specifika diagnostiky a školní zralosti u dětí s tělesným postižením. Součástí kapitoly je i návrh podpory.

In English

The aim of the chapter is to describe the specifics of diagnostics and school maturity in children with physical disabilities.Part of the chapter is also a proposal for support.