ŠMEJKALOVÁ, Kateřina, Jiří ŠIBOR a Petr SLÁDEK. Education of Victims of Domestic Violence. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. EDULEARN19 Proceedings - 11th International Conference on Education and New Learning Technologies. 1. vyd. Mallorca, Spain: IATED Academy, 2019, s. 5118-5122. ISBN 978-84-09-12031-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2019.1264.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Education of Victims of Domestic Violence
Autoři ŠMEJKALOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí), Jiří ŠIBOR (203 Česká republika, domácí) a Petr SLÁDEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Mallorca, Spain, EDULEARN19 Proceedings - 11th International Conference on Education and New Learning Technologies, od s. 5118-5122, 5 s. 2019.
Nakladatel IATED Academy
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Španělsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00110112
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-84-09-12031-4
ISSN 2340-1117
Doi http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2019.1264
UT WoS 000551093105034
Klíčová slova anglicky Education; Victim; Domestic Violence
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 26. 1. 2021 10:44.
Anotace
Destigmatizing people with domestic violence is an important but difficult task. The aim is to change the stereotype of a person suffering from domestic violence so that it is not socially isolated or sanctioned in order to change the attitude of its surroundings. It means familiarizing the public with the manifestations of domestic violence, not perceiving them as "sensations" and "differences", but being able to understand them and understand the affected people or help them adequately. From the above it is clear that the sooner we start with education, the better. That is why the school is a suitable environment where through the encounter of pupils and students with a person with experience of domestic violence, the process of seeing the world can be “seen by the other”. Another task of the school is to talk about domestic violence directly, as it can affect everyone in the classroom and society. Social stigma refers to a defect in a person's social identity. The aim of the present text is to familiarize the wider pedagogical community with the stigma of behavioral disorders related to domestic violence, and to suggest possible ways to best integrate the stigma-related issues into the curriculum of the subject fields in question in line with the Framework Educational Programs for Primary Education (RVP ZV) and grammar school education (RVP GV).
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000659, interní kód MUNázev: Společenství praxe – platforma pro rozvoj klíčových kompetencí
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Společenství praxe – platforma pro rozvoj klíčových kompetencí, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 29. 9. 2024 05:34