Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1545217, author = {Adam, Martin}, article_location = {Praha}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.14712/23366591.2019.1.1}, keywords = {persuasion; sermon; religious; appeal; logos; ethos; pathos}, language = {cze}, issn = {0008-7386}, journal = {Časopis pro moderní filologii}, title = {Vrstvení apelativních složek jako přesvědčovací strategie v závěrečných oddílech českých a anglických kázání}, url = {https://casopispromodernifilologii.ff.cuni.cz/en/magazin/2019-101-1-2/}, volume = {101/2019}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 1545217 AU - Adam, Martin PY - 2019 TI - Vrstvení apelativních složek jako přesvědčovací strategie v závěrečných oddílech českých a anglických kázání JF - Časopis pro moderní filologii VL - 101/2019 IS - 1 SP - 7-20 EP - 7-20 PB - Filozofická fakulta, Univerzita Karlova v Praze SN - 00087386 KW - persuasion KW - sermon KW - religious KW - appeal KW - logos KW - ethos KW - pathos UR - https://casopispromodernifilologii.ff.cuni.cz/en/magazin/2019-101-1-2/ L2 - https://casopispromodernifilologii.ff.cuni.cz/en/magazin/2019-101-1-2/ N2 - Předkládaný korpusově založený článek si klade za cíl identifikovat a prozkoumat způsoby, jakými kazatelé ve svých kázáních, přesněji řečeno v jejich závěrečných pasážích docilují kýženého přesvědčovacího účinku na základě využití všech tří složek aristotelovského apelu (logos, étos a patos) a jejich postupného řazení. Zvláštní pozornost je věnována strukturním rozdílnostem mezi persvazivními postupy v anglicko-českém kontrastivním pojetí. Výzkumný korpus shromážděný pro účely tohoto článku (označený jako REL) je součástí rozsáhlejšího výzkumného projektu zabývajícího se persvazí v několika typech specializovaného diskurzu (viz např. Adam 2017, Dontcheva-Navrátilová, 2018; Povolná, 2018; Vogel, 2018). Obsahuje 50 kázání v angličtině (REL-ENG) a 50 v češtině (REL-CZ), přičemž oba subkorpusy jsou srovnatelné délky. ER -
ADAM, Martin. Vrstvení apelativních složek jako přesvědčovací strategie v závěrečných oddílech českých a anglických kázání (Layering of Appellative Components as a Persuasive Strategy in Closing Passages of Czech and English Sermons). \textit{Časopis pro moderní filologii}. Praha: Filozofická fakulta, Univerzita Karlova v Praze, 2019, 101/2019, No~1, p.~7-20. ISSN~0008-7386. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/23366591.2019.1.1.
|