Detailed Information on Publication Record
2019
Školní speciální pedagog a školní psycholog v inkluzivní škole a možnosti jejich spolupráce s interními a externími subjekty
PIPEKOVÁ, Jarmila, Miroslava BARTOŇOVÁ, Jana MAGEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Jan VIKTORIN et. al.Basic information
Original name
Školní speciální pedagog a školní psycholog v inkluzivní škole a možnosti jejich spolupráce s interními a externími subjekty
Name in Czech
Školní speciální pedagog a školní psycholog v inkluzivní škole a možnosti jejich spolupráce s interními a externími subjekty
Name (in English)
School Special Educator and School Psychologist at Inclusive School and Possibilities of Their Cooperation with Internal and External Subjects
Authors
PIPEKOVÁ, Jarmila (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Miroslava BARTOŇOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jana MAGEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Evžen ŘEHULKA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan VIKTORIN (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
první. Brno, 101 pp. 2019
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/19:00110153
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-9310-2
Keywords (in Czech)
inkluzivní škola; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; školní poradenské pracoviště; školní speciální pedagog; školní psycholog
Keywords in English
inclusive school; pupil with special educational needs; school counselling centre; school special educator; school psychologist
Tags
Reviewed
Změněno: 26/3/2020 12:16, Dana Nesnídalová
V originále
Publikace prezentuje projekt „Škola pro všechny: Inkluze jako cesta k efektivnímu vzdělávání všech žáků“ se zaměřením na klíčovou aktivitu 3 a 4 „Podpora školních poradenských pracovišť.“ Cílem projektu je zvyšování kompetencí pedagogických pracovníků v inkluzivním vzdělávání. Klíčová aktivita 3 je zaměřena na verifikaci pozice koordinátora inkluze ve škole. Klíčová aktivita 4 se zabývá tématem odborných pracovníků se zřetelem na pozici školního psychologa a školního speciálního pedagoga v inkluzivní škole.
In English
The publication presents the project “School for Everyone: Inclusion as the Way for the Effective Education of all Pupils” with the focus on the Key Activity 3 and 4 “The Support for the School Counselling Institutions”. The aim of the project is to raise the teachers´ competences in inclusive education. The Key Activity 3 is focused on the verification of the inclusion coordinator position at school. The Key Activity 4 deals with the topic of a team of school specialists with the emphasis on the position of the school psychologist and the school special educator at inclusive school.
Links
CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000210, interní kód MU |
|