VIKTORIN, Jan. Inkluzivní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách. Výzkumný projekt. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 171 s. ISBN 978-80-210-9076-7. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inkluzivní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách. Výzkumný projekt
Název česky Inkluzivní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách. Výzkumný projekt
Název anglicky Inclusive Education of Pupils with Mild Intellectual Disabilities at Primary Schools. Research Project
Autoři VIKTORIN, Jan.
Vydání 1. vyd. Brno, 171 s. 2018.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-9076-7
Klíčová slova česky inkluze; inkluzivní vzdělávání; individuální podpora; podpůrná opatření; mentální postižení; žák s lehkým mentálním postižením; vyučovací proces; školní poradenské pracoviště
Klíčová slova anglicky inclusion; inclusive education; individual support; supportive measures; intellectual disability; pupil with mild intellectual disability; teaching process; school counseling centre
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 16. 7. 2019 09:35.
Anotace
Předkládaná monografie se zabývá analýzou podpůrných opatření u žáků s lehkým mentálním postižením v inkluzivním prostředí základních škol v Břeclavi. Teoretická část práce je rozčleněna do dvou kapitol. Zaměřuje se na oblast individuální podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a inkluzivní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Empirická část obsahuje výzkumný projekt. Třetí kapitola charakterizuje cíle výzkumného šetření, použitou metodiku výzkumu a charakteristiku výzkumného souboru. Ve výzkumném šetření jsou analyzovány rozhovory, které jsou zpracovány do kauzálních sítí. Čtvrtá kapitola obsahuje závěry výzkumného projektu, diskuzi a doporučení pro speciálně pedagogickou teorii a praxi.
Anotace anglicky
The presented monography deals with the analysis of supportive measures for pupils with mild intellectual disabilities in the inclusive environment of primary schools in Břeclav. The theoretical part of the monography is divided into two chapters. It focuses on the area of individual support for pupils with special educational needs and the inclusive education of pupils with mild intellectual disabilities. The empirical part contains a research project. The third chapter characterizes the aims of the research, the used research methodology and the characteristic of the research sample. The research analyses interviews processed into causal networks. The fourth chapter contains conclusions of the research project, discussion and recommendations for special educational theory and practice.
Návaznosti
MUNI/A/1151/2017, interní kód MUNázev: Zohledňování speciálních vzdělávacích potřeb žákyň a žáků základní školy
Investor: Masarykova univerzita, Zohledňování speciálních vzdělávacích potřeb žákyň a žáků základní školy, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 07:11