BUDÍNOVÁ, Irena. Přístupy nadaných žáků 1. a 2. stupně základní školy k řešení některých typů úloh v matematice. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 202 s. Matematika a didaktika matematiky, sv. č. 4. ISBN 978-80-210-9216-7. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-9216-2018. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Přístupy nadaných žáků 1. a 2. stupně základní školy k řešení některých typů úloh v matematice
Název anglicky Approaches of gifted pupils to solving some types of mathematical tasks
Autoři BUDÍNOVÁ, Irena.
Vydání 1., elektronické vyd. Brno, 202 s. Matematika a didaktika matematiky, sv. č. 4, 2018.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-9216-7
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9216-2018
Klíčová slova česky nadání; nadaný žák; matematické nadání; matematická úloha; řešitelské strategie
Klíčová slova anglicky gift; gifted pupil; mathematical gift; mathematical problem; solving strategies
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 24. 7. 2019 11:00.
Anotace
Hlavním cílem monografie je demonstrovat různé přístupy v uvažování při řešení slovních úloh nadanými žáky 1. a 2. stupně základní školy. První část monografie je teoretická a zabývá se problematikou nadaných žáků – definicí nedání, možnostmi identifikace nadaných žáků, druhy nadání, problémy nadaných žáků ve školní praxi. V praktické části je věnována pozornost teorii různých strategií při řešení určitých typů matematických úloh, jako jsou úlohy rovnicového typu či logické úlohy. Na konkrétních případech jsou demonstrovány různé typy nadání a jejich různé projevy v matematice, dále jsou analyzovány různé přístupy nadaných žáků k řešení matematických úloh.
Anotace anglicky
The monograph deals with different ways of solving word problems by first and second degree pupils. The first part of the book is theoretical and deals with the issue of gifted pupils - with definition of the gift, possibilities of identification of gifted pupils, types of gifts, problems of gifted pupils in school practice. In the practical part of the book, attention is paid to the theory of different solution strategies in algebraic tasks and logical tasks. Various types of gift are demonstrated on concrete cases. Different ways of solving are shown.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 10:56