SVOBODOVÁ, Hana, Darina MÍSAŘOVÁ, Radek DURNA, Tereza ČEŠKOVÁ and Eduard HOFMANN. Koncepce terénní výuky pro základní školy. Na příkladu námětů pro krátkodobou a střednědobou terénní výuku vlastivědného a zeměpisného učiva (The Concept of Outdoor Education for Elementary School. On examples of topics for short-term and medium-term outdoor education in primary and lower secondary education). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 110 pp. ISBN 978-80-210-9246-4. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9246-2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Koncepce terénní výuky pro základní školy. Na příkladu námětů pro krátkodobou a střednědobou terénní výuku vlastivědného a zeměpisného učiva
Name in Czech Koncepce terénní výuky pro základní školy. Na příkladu námětů pro krátkodobou a střednědobou terénní výuku vlastivědného a zeměpisného učiva
Name (in English) The Concept of Outdoor Education for Elementary School. On examples of topics for short-term and medium-term outdoor education in primary and lower secondary education
Authors SVOBODOVÁ, Hana, Darina MÍSAŘOVÁ, Radek DURNA, Tereza ČEŠKOVÁ and Eduard HOFMANN.
Edition 1., elektronické vyd. Brno, 110 pp. 2019.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-9246-4
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9246-2019
Keywords (in Czech) koncepce, terénní výuka, Zeměpis, Člověk a jeho svět, učitel
Keywords in English Concept, outdoor education, Geography, Man and his World, teacher
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 24/7/2019 11:15.
Abstract
Certifikovaná metodika terénní výuky pro základní školy představuje „návod“ jak, kdy, kde a v jakých formách je vhodné zařazovat terénní výuku připravenou a vedenou učitelem tak, aby obsahově navazovala na učivo probírané ve škole a prohlubovala jej. Součástí metodiky jsou podrobné příklady výukových témat využitelných v prostředí města i venkovské obce, pokyny k zajištění bezpečnosti terénní výuky, legislativní předpisy spojené s výukou v terénu a příklady využití specifických výukových pomůcek.
Abstract (in English)
The Concept of Outdoor Education for Elementary School is a “guide”, how, when, where and in which forms it is appropriate to include the outdoor education to the elementary school curriculum. We focus on fact that short-term and mid-term forms of outdoor education shoud be prepared and guided by the teacher himself. The Concept includes detailed examples of educational topics applicable in the urban and rural environment, guidance to ensure pupils´ safety, legislative regulations related to outdoor education and examples of the use of specific teaching aids.
PrintDisplayed: 25/4/2024 01:51