KLINCOVÁ, Martina, Hana HARAZIM, Daniel SCHWARZ, Martina KOSINOVÁ, Olga SMÉKALOVÁ a Petr ŠTOURAČ. What Can Be Achieved With Motivation-Based Teaching of Medical Students? A Monocentric Retrospective Audit of Retention Among Highly Motivated Graduates Who Underwent the Learning-by-Doing Concept in Anesthesiology and Intensive Care Medicine. JMIR SERIOUS GAMES. TORONTO: JMIR PUBLICATIONS, INC, 2019, roč. 7, č. 2, s. 1-8, 9 s. ISSN 2291-9279. doi:10.2196/10155.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název What Can Be Achieved With Motivation-Based Teaching of Medical Students? A Monocentric Retrospective Audit of Retention Among Highly Motivated Graduates Who Underwent the Learning-by-Doing Concept in Anesthesiology and Intensive Care Medicine
Název česky Co můžeme získat na motivaci založené výuce mediků? Monocentrický retrospektivní audit udržení vysoce motivovaných studentů v oboru anesteziologie a intenzivní medicína konceptem učení tvorbou
Autoři KLINCOVÁ, Martina (703 Slovensko, domácí), Hana HARAZIM (703 Slovensko, domácí), Daniel SCHWARZ (203 Česká republika, domácí), Martina KOSINOVÁ (203 Česká republika, domácí), Olga SMÉKALOVÁ (203 Česká republika) a Petr ŠTOURAČ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání JMIR SERIOUS GAMES, TORONTO, JMIR PUBLICATIONS, INC, 2019, 2291-9279.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 30223 Anaesthesiology
Stát vydavatele Kanada
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 3.526
Kód RIV RIV/00216224:14110/19:00110260
Organizační jednotka Lékařská fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.2196/10155
UT WoS 000474904300012
Klíčová slova česky problémově orientované učení; virtuální pacienti: anesteziologie; intenzivní medicína; specializace
Klíčová slova anglicky problem-based learning; virtual patients; anesthesiology; intensive care; specialization
Štítky 14110322, 14119612, rivok, SIMUweb
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Soňa Böhmová, učo 232884. Změněno: 4. 9. 2019 11:28.
Anotace
Background: Medical education, in general, is undergoing a significant shift from traditional methods. It becomes very difficult to discover effective teaching methods within the limited possibilities in patient hands-on education, especially as seen in anesthesiology and intensive care medicine (AIM) teaching. Motivation-based teaching is very popular in all other aspects of education, but it has received scant attention in medical education literature, even though it can make a real difference for both students and physicians. Objective: The primary aim of this retrospective audit was to find out if proper motivation-based teaching of students via the development of AKUTNE.CZ's serious games can help retain graduates of the Faculty of Medicine of Masaryk University (FMMU) for the AIM specialty. Methods: Motivation-based teaching and the learning-bydoing concept were applied to a subject called Individual Project. Our topic, The Development of the Multimedia Educational Portal, AKUTNE.CZ, has been offered since 2010. The objective has been the development of supportive material in the form of interactive algorithms, serious games, and virtual patients for problem-based learning or team-based learning lectures aimed at acute medicine. We performed a retrospective questionnaire evaluation of all participants from the 2010-2017 period, focusing on their choice of medical specialty in 2017. The data were reported descriptively. Results: We evaluated 142 students who passed Individual Project with topic The Development of the Multimedia Educational Portal, AKUTNE. CZ during 2010 to 2017. In this period, they developed up to 77 electronic serious games in the form of interactive multimedia algorithms. Out of 139 students in general medicine, 108 students (77.7%) had already graduated and 37 graduates (34.3%) worked in the AIM specialty. Furthermore, 57 graduates (52.8%) chose the same specialty after graduation, matching the topic of their algorithm, and 37 (65%) of these graduates decided to pursue AIM. Conclusions: Motivation-based teaching and the concept of learning-bydoing by the algorithm/serious game development led to the significant retention of FMMU graduates in the AIM specialty. This concept could be considered successful, and as the concept itself can also be well integrated into the teaching of other medical specialties, the potential of motivation-based teaching should be used more broadly within medical education.
Anotace česky
Úvod: Lékařské vzdělání obecně prochází výrazným posunem od tradičních metod. Je velmi obtížné objevovat efektivní metody výuky v rámci omezených možností v praktickém vzdělávání pacientů, zejména ve výuce anesteziologie a medicíny intenzivní péče (AIM). Výuka založená na motivaci je velmi populární ve všech ostatních aspektech vzdělávání, ale v lékařské pedagogické literatuře se jí věnuje jen malá pozornost, i když může být skutečným rozdílem jak pro studenty, tak pro lékaře. Cíl: Primárním cílem tohoto retrospektivního auditu bylo zjistit, zda řádná motivace založená na motivaci studentů prostřednictvím rozvoje vážných her AKUTNE.CZ může pomoci udržet absolventy Lékařské fakulty Masarykovy univerzity (LF MU) pro specializaci AIM. Metody: Výuka založená na motivaci a koncept učení tvorbou byly aplikovány na předmět nazvaný Samostatná práce. Naše téma, Rozvoj multimediálního vzdělávacího portálu AKUTNE.CZ, je nabízeno od roku 2010. Cílem je vývoj podpůrného materiálu ve formě interaktivních algoritmů, vážných her a virtuálních pacientů pro problémové učení nebo tým učební přednášky zaměřené na akutní medicínu. Provedli jsme retrospektivní dotazníkové vyhodnocení všech účastníků z období 2010–2017 se zaměřením na výběr lékařské specializace v roce 2017. Data byla uvedena popisně. Výsledky: Hodnotili jsme 142 studentů, kteří absolvovali individuální projekt s tématem Rozvoj multimediálního vzdělávacího portálu AKUTNE. CZ v letech 2010 až 2017. V tomto období vyvinuli až 77 závažných elektronických her ve formě interaktivních multimediálních algoritmů. Ze 139 studentů v oboru všeobecné lékařství již 108 studentů (77,7%) absolvovalo a 37 absolventů (34,3%) pracovalo v oboru AIM. Kromě toho si 57 absolventů (52,8%) po ukončení studia zvolilo stejnou specialitu, odpovídající tématu jejich algoritmu, a 37 (65%) těchto absolventů se rozhodlo pokračovat v AIM. Závěry: Vyučování založené na motivaci a koncept učení tvorbou vedly k výraznému udržení absolventů LF MUve specializaci AIM.
VytisknoutZobrazeno: 19. 3. 2024 12:53