D 2019

Stav digitalizace na SOŠ

VÁLEK, Jan, Petr SLÁDEK and Petr MATĚJKA

Basic information

Original name

Stav digitalizace na SOŠ

Name in Czech

Stav digitalizace na SOŠ

Name (in English)

The current state of digitization at secondary technical schools

Authors

VÁLEK, Jan, Petr SLÁDEK and Petr MATĚJKA

Edition

1. vyd. Praha, Využívání digitální gramotnosti učitelů ve výuce - Odborná konference sítě TTnet ČR, p. 69-73, 5 pp. 2019

Publisher

Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7481-201-9

Keywords (in Czech)

Digitalizace; Digitální učební materiály; Digitální gramotností; Učitelé

Keywords in English

Digitization; Digital teaching materials; Digital literacy; Teachers
Změněno: 7/8/2019 09:06, PhDr. Jan Válek, Ph.D.

Abstract

V originále

V příspěvku bude prezentováno šetření zaměřené na úroveň digitalizace českého středního školství. Sonda se zaměřuje na vnímání tohoto pojmu učiteli. Současně se zaměříme také na vybrané Digitální učební materiály, jak přispívají k rozvoji digitální gramotnosti žáků. Dále se zaměříme na to, zda a jak sami učitelé vnímají rozdíl mezi Digitalizací a Digitální gramotností. To vše je důležité, protože tvorba digitálních učebních materiálů hraje v současném školství velmi výraznou roli.

In English

The paper will present a survey focused on the level of digitization of Czech secondary education. The survey focuses on the perception of this notion by teachers. At the same time, we will also focus on selected Digital Learning Materials as they contribute to the development of digital literacy of students. We will also focus on whether and how teachers perceive the difference between Digitization and Digital Literacy. All of the above is important because the creation of Digital Learning Materials in contemporary education plays a very important role.

Links

CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005366, interní kód MU
Name: Podpora rozvoje digitální gramotnosti
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Support for the development of digital literacy, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education

Files attached

TTNet_valek-sladek-matejka.pdf
Request the author's version of the file