ČINČERA, Jan, Barbora VALEŠOVÁ, Šárka KŘEPELKOVÁ, Petra ŠIMONOVÁ a Roman KROUFEK. Place-based education from three perspectives. Environmental Education Research, Abingdon: Routledge, Taylor & Francis, 2019, roč. 25, č. 10, s. 1510-1523. ISSN 1350-4622. doi:10.1080/13504622.2019.1651826.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Place-based education from three perspectives
Autoři ČINČERA, Jan (203 Česko, garant, domácí), Barbora VALEŠOVÁ (203 Česko, domácí), Šárka KŘEPELKOVÁ (203 Česko, domácí), Petra ŠIMONOVÁ (203 Česko, domácí) a Roman KROUFEK (203 Česko).
Vydání Environmental Education Research, Abingdon, Routledge, Taylor & Francis, 2019, 1350-4622.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Velká Británie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 2.266
Kód RIV RIV/00216224:14230/19:00110448
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.1080/13504622.2019.1651826
UT WoS 000481297100001
Klíčová slova anglicky Place-based education; community-based project; students’ participation; qualitative research
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Bc. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 10. 1. 2020 08:38.
Anotace
This article examines the perception of the Czech place-based education program School for Sustainable Development from the perspectives of the participating students, teachers, and representatives of the local municipalities. The study is based on an analysis of paired or group interviews with 47 students, 7 teachers, and 6 representatives. The findings show that while the teachers perceived the process of the students’ involvement in planning and conducting a community-based project as highly participative, the students’ opportunities to shape the process through making their own decisions were rather limited and the teachers kept control over important parts of the process to themselves. While the cooperation of the schools with their respective municipalities was appreciated by most of the respondents, several barriers have been identified. Participation in the project has likely increased the teachers’ self-effectiveness, developed the students’ interpersonal competence, and improved the atmosphere at the schools involved.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000672, interní kód MUNázev: CIVIS: zaostřeno na občanské a sociální kompetence (Akronym: CIVIS)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, OP Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV), PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
Place_based_education_from_three_perspectives.pdf   Verze souboru Farkašová, B. 1. 4. 2020

Práva

Právo číst
 
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. et Mgr. Šárka Doležalová Křepelková, učo 357875
  • osoba PhDr. Roman Kroufek, Ph.D., učo 393242
  • osoba Mgr. Barbora Valešová, učo 397911
  • osoba Mgr. Petra Šimonová, učo 53375
  • osoba doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852
  • osoba Bc. Blanka Farkašová, učo 97333
Atributy
 
Vytisknout
Požádat autora o autorský výtisk Zobrazeno: 14. 8. 2020 05:45