JUHAŇÁK, Libor. Analytika a data mining ve vzdělávání : revoluce nebo evoluce? (Analytics and data mining in education : revolution or evolution?). In Interdisciplinární studentská vědecká konference doktorandů FPE, 13. 5. 2019, Plzeň. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analytika a data mining ve vzdělávání : revoluce nebo evoluce?
Name (in English) Analytics and data mining in education : revolution or evolution?
Authors JUHAŇÁK, Libor (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Interdisciplinární studentská vědecká konference doktorandů FPE, 13. 5. 2019, Plzeň, 2019.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/19:00110471
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) analytika učení; data mining ve vzdělávání
Keywords in English learning analytics; educational data mining
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Changed: 17/3/2020 12:08.
Abstract
V příspěvku budou představeny oblasti označované jako data mining ve vzdělávání (educational data mining) a analytika učení (learning analytics). Přestože jde o oblasti, které jsou v českém pedagogickém prostředí stále relativně nové, v zahraničí zaznamenávají v posledních letech poměrně bouřlivý vývoj. Příspěvek se pokusí nastínit šíři výzkumných témat, která jsou v těchto oblastech řešena a kterým je zvláště v poslední době věnována zvýšená pozornost výzkumníků i praktiků v rámci e-learningu a technologiemi podporovaného učení. Zároveň budou prezentovány konkrétní příklady využití metod analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v různých vzdělávacích systémech či nástrojích.
Abstract (in English)
The presentation focuses on the areas of educational data mining and learning analytics, which will be introduced and described. Despite the fact that these areas are still relatively new in the Czech Republic, they have been developing quite rapidly in the international environment during recent years. The presentation will outline the broad range of research topics that are being addressed in these areas and that have been given particular attention recently. At the same time, specific examples of the use of learning analytics and educational data mining in various educational contexts, tools, and systems will be presented.
Links
MUNI/A/1357/2018, interní kód MUName: Výzkum procesů učení: od formálního vzdělávání k informálnímu učení:
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 23/8/2024 21:15