ČERNÝ, Michal. Jak umělá inteligence usnadňuje učení? (How does artificial intelligence facilitate learning?). Metodický portál RVP. Praha: NUV, 2019. ISSN 1802-4785.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jak umělá inteligence usnadňuje učení?
Name (in English) How does artificial intelligence facilitate learning?
Authors ČERNÝ, Michal.
Edition Metodický portál RVP, Praha, NUV, 2019, 1802-4785.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) umělá inteligence; PowerPoint; učení; Codecademy; Grammarly; Angličtina napříč předměty
Keywords in English Artificial Intelligence; PowerPoint; learning; Codecademy; Grammarly; English across subjects
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 28/1/2020 14:31.
Abstract
Příspěvek se věnuje tomu, jak nyní (a v blízké budoucnosti) může umělá inteligence měnit edukační procesy a pomoci s učením se. Zaměříme se jak na praktické příklady, tak na to, jaký vliv to může mít na vnímání učitelské profesní identity. Příspěvek byl oceněn v rámci portálu cenou "Tým RVP doporučuje".
Abstract (in English)
The paper deals with how now (and in the near future) artificial intelligence can change educational processes and help with learning. We will focus on both practical examples and how this may have an impact on the perception of teacher professional identity. The contribution was awarded within the portal with the award "The RVP team recommends".
Links
MUNI/A/1282/2018, interní kód MUName: Design Thinking Action Lab 2019: virtuální realita, sociální inovace a digital humanities
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 25/7/2024 22:26